تاریخ انتشار۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۳:۱۰
کد مطلب : 100080

شدیدتر شدن رکود اقتصادی انگلیس/دانشجوبان انگلیس تظاهرات سراسری برپا می‌کنند

بر اساس آمار جدید رکود اقتصادی انگلیس از حدی که تصور می شد شدیدتر است و با این حال قرار است دانشجویان انگلیس در اعتراض به افزایش نرخ بیکاری تظاهرات سراسری برپا می‌کنند.
شدیدتر شدن رکود اقتصادی انگلیس/دانشجوبان انگلیس تظاهرات سراسری برپا می‌کنند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، براساس آمار سازمان آمار ملی انگلیس، در سه ماهه نخست امسال، اقتصاد انگلیس با کاهش سه دهم درصدی رشد مواجه بوده است.

همین آمار گویای کاهش چهار دهم درصدی رشد اقتصاد انگلیس در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۱ است. این میزان کاهش رشد اقتصادی انگلیس از حدی که تصور می شد بیشتر است با این اوصاف، انگلیس در مدت چهار سال ، دومین رکود اقتصادی خودش را تجربه می کند.

بررسی ها نشان می دهد میزان استقراض مردم در انگلیس افزایش یافته است و این مساله نشان می دهد شمار بیشتری از خانواده های انگلیسی برای تامین هزینه های زندگی خود با مشکل مواجه هستند و درنتیجه مجبورند برای دریافت وام به بانکها مراجعه کنند.

تظاهرات سراسری دانشجوبان انگلیس
یکی از مهمترین اتحادیه‌های صنفی دانشجویان انگلیس با صدور بیانیه‌ای از دانشجویان سراسر این کشور خواسته است در اعتراض به افزایش نرخ شهریه‌ها و بیکاری در ماه نوامبر به خیابان‌ها بریزند.

اتحادیه ملّی دانشجویان انگلیس با انتشار بیانیه‌ای از تمامی دانشجویان انگلیس خواست در روز ۲۱ ماه نوامبر، در اعتراض به افزایش نرخ شهریه‌های دانشجویی و بیکاری در این کشور به خیابان‌ها بیایند.

لیام برنز دبیر این اتحادیه گفته است چیزهای زیادی هست که جوانان انگلیس باید از آن عصبانی باشند.

تظاهرات روز ۲۱ نوامبر این سال، اولین اعتراض در سطح ملّی خواهد بود که اتحادیه ملی دانشجویان بعد از تظاهرات دانشجویی سال ۲۰۱۰ فراخوان آن را صادر کرده است.

تظاهرات دانشجویی سال ۲۰۱۰ به خشونت کشیده شد و بیش از ۶۰ نفر از معترضان دستگیر شدند؛ همچنین دهها نفر نیز بر اثر برخورد خشونت‌آمیز پلیس راهی بیمارستان شدند.

دبیر این اتحادیه دانشجویی بعد از گذشت دو سال از این واقعه در یک پیام ویدیوئی خطاب به اعضای این تشکّل گفت: "چیزهای زیادی هست که باید از آن عصبانی باشید."

وی افزود: بیکاری جوانان به رقمی بی‌سابقه رسیده است و دستیابی به نردبان مالکیت تقریباً غیرممکن است.
https://taghribnews.com/vdcg7z9qzak9zz4.rpra.html
مرجع : خبرگزاری ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی