تاریخ انتشار۲۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۹:۳۱
کد مطلب : 83268
معرفی کتاب

"ذبح عظيم"

تنا
كتاب"ذبح عظيم، از ذبح اسماعيل تا ذبح حسين(ع)" نوشته پروفسور دكتر محمد طاهر القادری توسط انتشارات مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی منتشر شد.
"ذبح عظيم"
 به گزارش تقریب (تنا)، كتاب "ذبح عظیم ، از ذبح اسماعیل تا ذبح حسین (ع)" ترجمه سید عبدالحسین رئیس السادات در سه باب تنظیم شده كه باب اول به ذبح اسماعیل(ع) ،باب دوم ، بقای فیض نبوت و ولایت ، بقای نظام الهی و باب سوم به كمال رسیدن ذبح عظیم پرداخته است. 

در بخشی از كتاب آمده است خدوندا مرا فرزند صالحی كه از بندگان شایسته تو باشد عطا فرما. پس مژده پسری بردباری به او دادیم . آن گاه كه با او به سعی وعمل شتافت ، ابراهیم گفت : ای فرزند عزیزم من در عالم خواب چنین می بینم كه تو را قربانی می كنم ، در این واقعه تو را چه نظری است ؟ جواب داد: ای پدر هرماموریتی داری انجام ده كه انشا الله مرا از بندگان با صبر وشكیبا خواهی یافت . پس چون هر دو تسلیم امر حق گشتند او را برای كشتن به روی در افكند. و ما در آن حال خطاب كردیم ای ابراهیم تو ماموریت عالم رویا را انجام دادی ما نیكوكاران را چنین پادش می دهیم . این البته همان امتحانی است كه حقیقت حال ایمان را روشن می كند ( كه در راه خدا از هر چیز می گذرند) و بر او (گوسفندی فرستاده و) ذبح بزرگی فدا نمودیم. 
https://taghribnews.com/vdcg7x97.ak9w34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی