تاریخ انتشار۱۸ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 66438

دانشگاه مذاهب اسلامی میزبان همایش تخصصی جوانان وجهان اسلام

دبیراولین همایش جوانان وجهان اسلام گفت :همایش جوانان و جهان اسلام در روز دوشنبه مورخ ۹۰/۸/۲ از ساعت ۸ صبح در دانشگاه مذاهب اسلامی با مراسم افتتاحیه آغاز می شود و پس از برگزاری نشستها و کمیسیونهای تخصصی در بعداز ظهر همان روز خاتمه می یابد.
دانشگاه مذاهب اسلامی میزبان همایش تخصصی جوانان وجهان اسلام
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، محمد رضا معینی دبیر همایش جوانان وجهان اسلام درگفت وگویی اظهار داشت : تمامی مسائل و امور محتوایی و اجرایی همایش توسط دو کمیته علمی و اجرایی که به عنوان دو بخش اصلی دبیرخانه مطرح و تعریف شده اند، رصد و پیگیری می شود.

وی گفت :جلسات دبیرخانه با هدف بررسی و ارزیابی اقدامات صورت گرفته وهمچنین ارزیابی وضعیت فعلی و برنامه ریزی دقیق اقدامات آتی کمیته ها به صورت منظم و مستمر و با جدیت در حال برگزاری است.

اودر ادامه در خصوص داوری مقالات رسیده به دبیر خانه همایش افزود:داوری مقالات به اتمام رسیده است و کمیته علمی در حال انتخاب مقالات برگزیده و منتخب جهت معرفی و چاپ در مجموعه کتاب همایش است. همچنین چارچوب کلی برنامه های روز همایش شامل افتتاحیه، اختتامیه و کمیسیونهای تخصصی طراحی و نهایی شده است و کمیته ها هم اکنون در حال انجام مقدمات می باشند.

مدیر کل فرهنگی و اموردانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به برپایی نمایشگاهی در زمان برگزاری همایش افزود:مکاتبات اولیه به منظور حضور سازمان ها و نهاد های حامی و برخی نهاد های فرهنگی در این نمایشگاه صورت گرفته است و ان شاء الله این نمایشگاه به مدت سه روز از تاریخ ۳۰/۷/۹۰ لغایت ۲/۸/۹۰ برپا شده و بازدید کنندگان می توانند از آن دیدن فرمایند.

وی در مورد چگونگی حضور سازمان ها یا نهادهای حامی همایش جوانان وجهان اسلام گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی به عنوان مجری و همچنین چهار نهاد فرهنگی شامل دفتر فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان بین المللی آیسسیکو، سازمان بسج دانشجویی کشور و مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام در قالب شورای همکاری همایش مشارکت دارند.

دبیر همایش با اشاره به استقبال اندک بخش ویژه نمایشگاه گفت:این بخش شامل آثار ادبی و هنری در قالب داستان کوتاه، شعر، خوشنویسی، طراحی و . . . بود که البته با استقبال چندانی مواجه نگردید و آثار دریافتی دبیرخانه در این حوزه بسیار اندک است. البته دبیرخانه مصمم است و وظیفه خود میداند  از آثار برتر تقدیر نماید.

محمدرضامعینی در پایان با توجه به موج بیداری اسلامی درمنطقه و کشورهای اسلامی وهمچنین اهمیت موضوع این همایش، از شخصیت ها و نهادهای برجسته فرهنگی و علمی کشور برای مشارکت فعال و افزایش بار محتوایی همایش جوانان و جهان اسلام دعوت بعمل آورد.
https://taghribnews.com/vdcg7t93.ak93w4prra.html
مرجع : روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی