تاریخ انتشار۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۹:۰۲
کد مطلب : 545780
مولوی فاضل حسینی در گفتگو با تقریب:

دفاع و حمایت از سرزمین فلسطین یک وظیفه و غیرت دینی است

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان کرد: حمایت از سرزمین فلسطین ریشه در اعتقادات امت اسلامی دارد؛ مسجد الاقصی به مانند مکه و مدینه باید برای امت اسلام دارای حرمت ، قداست و احترام باشد.
دفاع و حمایت از سرزمین فلسطین یک وظیفه و غیرت دینی است
مولوی سید ابراهیم فاضل حسینی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، دفاع و حمایت از سرزمین فلسطین و مسجد الاقصی را یک وظیفه و غیرت دینی دانست و اظهار داشت: برکات بسیاری در سرزمین فلسطین قرار داده شده است؛ امروز متاسفانه مشاهده می کنیم این مکان مقدس مورد تاخت و تاز کفار و صهیونیست ها قرار گرفته است.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: « سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا»؛ پاک و منزّه است خدایی که بنده‌اش را در یک شب، از مسجد الحرام به مسجد الاقصی -که گرداگردش را پربرکت ساخته‌ایم- برد، تا برخی از آیات خود را به او نشان دهیم.

وی عنوان کرد: قدس محل معراج پیامبراسلام می باشد؛ ایشان از بیت المقدس به آسمان ها رفتند، ایشان سفر خود را از مسجدالحرام تا مقصد بیت المقدس شروع کردند که این مسئله نص صریح قرآن است.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: ذکر نام این دو مسجد بزرگ، اشاره به این موضوع دارد که این دو مسجد ارتباط نزدیکی دارند؛ زیرا قبله اول مسلمین قبل از هجرت و هفده ماه بعد از هجرت به طرف بیت المقدس بوده است و سپس خداوند متعال به پیامبراسلام دستور دادند روی خود را به سمت مکه بگرداند.

وی در پایان تاکید کرد: همانگونه که مسلمانان از حرمین شریفین در مکه و مدینه دفاع می کنند، باید از مسجد الاقصی نیز دفاع گردد، این یک وظیفه بوده و نیاز به غیرت دینی دارد؛ روال عادی سازی با دشمنی که مقدسات امت اسلامی را تصرف کرده است و جان های بسیاری از جوانان، کودکان و زنان بی دفاع را گرفته است، تحت هیچ شرایطی نمی تواند قابل قبول باشد.


انتهای پیام/
 
https://taghribnews.com/vdcg7n9nzak9tu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی