تاریخ انتشار۱۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : 73566
روزنامه انگلیسی:

دلیل نفرت ایرانیها از انگلیس، سیاست بریتانیاست

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به سابقه تاریخی، سیاستهای خصمانه این کشور نسبت به ایران دلیل نفرت ایرانیان از بریتانیا را تشریح کرد.
دلیل نفرت ایرانیها از انگلیس، سیاست بریتانیاست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"رابرت فیسک"روزنامه نگار مشهور انگلیسی در مقاله ای در روزنامه ایندیپندنت ، خاطرنشان کرد: ایرانیان تاریخ روابط انگلیس با ایران را بهتر از خود انگلیسی‌ها می‌دانند.

وی تحریم های اخیر انگلیس ضد ایران را تنها بخشی از اقدامات خصمانه این کشور در طول تاریخ دانست که موجب نفرت ملت ایران از انگلیس شده است و بیان داشت: تاریخ روابط انگلیس با ایران سرشار از خصومت ضد ملت ایران است.

رابتر فیسک در ادامه تاکید کرد: در جنگ جهانی دوم، وقتی رضاشاه به رژیم نازی هیتلر گرایش نشان داد، انگلیس با همکاری اتحاد جماهیر شوروی به ایران حمله کرد و آن گاه انگلیس برای براندازی دولت دکتر محمد مصدق در سال ۱۹۵۳ به آمریکا کمک کرد؛ و براندازی این دولت پس از آن صورت گرفت که نفت ایران ملی شد.

وی افزود : در هر حال ایرانی ها در گذشته ما را رها کردند، و از وجود مقادیر بسیار زیادی از اسناد در سفارت ما خبر دادند. من شخصا نمی توانم منتظر فاش شدن این اسناد بمانم اما بی شک این اسناد به زودی فاش خواهند شد.
https://taghribnews.com/vdcg3n9u.ak9w34prra.html
مرجع : ایندیپندنت
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی