تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 83041

آموزش امامت مساجد و خطابه در دانشگاه‌های بلژیك

دولت بلژیك قصد دارد به منظور بالابردن سطح دینی دانشگاه‌ها و صرفه جویی در هزینه ورود علمای اسلامی به این كشور، واحد درسی آموزش امامت مساجد و خطابه را در برنامه درسی دانشگاه‌های این كشور بگنجاند.
آموزش امامت مساجد و خطابه در دانشگاه‌های بلژیك
به گزارش خبرگزاری تقریب،
در جلسه‌ای كه با حضور "پاسكال اسمیت" وزیر آموزش منطقه "فلاندرز" بلژیك و تعدادی از نمایندگان مؤسسات اسلامی این كشور برگزار شد، تصمیم بر این شد كه دولت این كشور به جای وارد كردن روحانی از خارج، به پرورش امامان مساجد در دانشگاه‌ها پرداخته و درس آموزش امامت مساجد و خطابه را از سال ۲۰۱۴ میلادی در برنامه درسی دانشگاه‌ها قرار دهد.

"والی یوكسال" عضو پارلمان منطقه فلاندرز كه یك مسلمان ترك تبار است، در این خصوص گفت: بر اساس اطلاعاتی كه به دست ما رسیده است، بودجه‌ای به مبلغ ۱۰۰ هزار یورو برای آموزش امامان جماعت اختصاص داده شده است و به زودی آكادمی آموزش امامان جماعت در دو دانشگاه  "لیوین" و "آنورس" افتتاح خواهد شد.

وی افزود:‌ این كار طبیعتاً یك پیشرفت بزرگ است، چرا كه پارلمان فلاندرز به پیشنهاد ائمه جماعات كشور كه در سال ۲۰۰۳ میلادی مطرح شده بود پاسخ مثبت داده است و ما اكنون شاهد اولین گام عملی در زمینه پیشرفت دینی این كشور پس از ۸ سال می‌باشیم.

گفتنی است اكثر امامان جماعت مساجد بلژیك از خارج به این كشور وارد شده اند و حقوق‌های گزافی دریافت می‌كنند. این امامان جماعت به مدت ۴ تا ۵ سال در این كشور فعالیت می‌كنند و سپس به كشور خود باز می‌گردند.





https://taghribnews.com/vdcfyxdc.w6dmjagiiw.html
مرجع : پايگاه خبری Haberbizde
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی