تاریخ انتشار۲۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : 74681

افزايش تنش بين آمريكا و پاكستان

تنا
در پي افزايش تنش بين روابط پاكستان و آمريكا ، مردم پاكستان در تظاهرات اعتراض آميز بر ضد آمريكا شركت كردند.
افزايش تنش بين آمريكا و پاكستان
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)،مردم پاکستان از ماه گذشته میلادی تا کنون بارها در اعتراض به کشته شدن ۲۴ سرباز این کشور به دست نیروهای تحت امر امریکا در مرز پاکستان- افغانستان، تظاهرات برپا کرده‌اند.

بالگردها و هواپیماهای جنگنده ناتو در تاریخ ۲۶ نوامبر دو پایگاه نظامی را در منطقه قبایلی "مهمند" در شمال غرب پاکستان هدف قرار دادند که در این حملات ۲۴ نظامی پاکستانی کشته شدند.

در حالی که امریکا ادعا کرده است این حمله به اشتباه صورت گرفته است اما پاکستانی‌ها نیز مانند دولت این کشور بر این باورند که این حمله عامدانه و اقدامی بی دلیل و کورکورانه بوده است.

مردم پاکستان خواستار پایان یافتن همکاری‎ اسلام‎آباد با امریکا شده‎اند چرا که باور دارند این امر باعث ایجاد شرایط آشفته‎ای در این منطقه از جهان شده است. 

پاکستانی‎ها همچنین بر این باورند که سیاست‎های امریکا، کشته شدن بیش از ۳۵ هزار شهروند بی‎گناه پاکستانی در جریان آنچه که جنگ با تروریست نامیده شده را موجب شده است.

در همین رابطه ارتش آمریکا بنا به دستور دولت پاکستان مجبور شد که پایگاه نظامی "شمسی" در خاک این کشور را بعد از کشته شدن ۲۴ سرباز پاکستانی در حمله نیروهای ناتو تخلیه کند. 

اسلام آباد همچنین اعلام کرد که ارسال تدارکات برای نیروهای ناتو در افغانستان از طریق خاک پاکستان را متوقف کرده است. 

همچنین دیروز (۲۰ آذر)یک مقام ارشد پاکستانی در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی نیوز تصریح کرد: به هر شیئی که وارد قلمرو هوایی ما شود، از جمله پهپادهای امریکایی، خصمانه نگریسته می‌شود و (این شیء) ساقط خواهد شد. 

شایان ذكر است كه "یوسف رضا گیلانی" نخست وزیر پاکستان روز جمعه به امریکا و ناتو هشدار داد که هرگونه حمله و تجاوز به مرزهای پاکستان با "پاسخی زیان بار" روبرو خواهد شد.

وی گفت: دولت دموکراتیک پاکستان اجازه حمله‌ای دیگر به تمامیت ارضی خود را نمی‌دهد و هرگونه اقدام در آینده قطعا با پاسخی زیان بار روبرو می‌شود. 

همچنین اسلام آباد، گذرگاه‌های مرزی پاکستان را که محل انتقال سوخت و دیگر تجهیزات به نیروهای تحت امر امریکا در افغانستان بودند، مسدود کرده است.
https://taghribnews.com/vdcfyvde.w6djcagiiw.html
مرجع : خبرگزاري ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی