تاریخ انتشار۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب : 81511
مدير حوزه علميه لاظهر باغلق:

وحدت شيعه و سني برای صيانت از قدرت اسلام است

مدير حوزه علميه الاظهرباغلق(جرگلان) بجنورد گفت: وحدت شيعه و سني برای حفظ وصيانت از قدرت و عظمت دين اسلام است.
وحدت شيعه و سني برای صيانت از قدرت اسلام است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "غفور آخوند یزدانی" مدیر حوزه علمیه الاظهر اهل سنت باغلق (جرگلان) بجنورد در گفتگو با تقریب اظهار داشت: وجود پیامبر اکرم (ص) در زمان حیات شان، مایه خیر و برکت امت اسلامی بود و بعد از رحلت شان، نیز این خیر و برکت مایه یکپارچگی جهان اسلام شده است. 

آخوند یزدانی با اشاره به این سخن "که اگر همه مسلمانان یک سطل آب بریزند اسرائیل غرق شده و از بین خواهد رفت"،تصریح کرد :طبق این آیه قرآن کریم که همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید مسلمانان باید با تقویت و حفظ وحدت بین خودشان بر دشمنان اسلام و قرآن بویژه صهیونیسم فائق آیند. 

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) زیباترین الگوی بشریت و در قرآن کریم نیز آمده است که دین اسلام با هنرمندی پیامبر اکرم (ص) بر همه ادیان غلبه می کند. 

مدیر حوزه علمیه اهل سنت باغلق گفت: پیامبر (ص) به همه مسلمانان به چشم برادری می نگریست و با همه با نهایت مهر و محبت رفتار می کرد، آنچنان ساده و بی پیرایش لباس می پوشید، بر روی زمین می نشست و در حلقه یاران قرار می گرفت که اگر ناشناسی وارد می شد نمی دانست کدامیک پیامبر (ص)است. 

وی اضافه کرد: در دین مبین اسلام دو اصل توحید و وحدت از اركان اساسی محسوب می‌شوند، هفته وحدت فرصتی مناسب و مغتنم برای تجدید میثاق با آرمان‌‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است. 

آخوند یزدانی همچنین ضمن تبیین ابعاد شخصیتی پیامبر اسلام(ص)، بر لزوم اتحاد بین مسلمانان تاکید کرد و یادآور شد: وحدت عامل پویایی و شکوفایی جامعه اسلامی است و همه مسلمانان باید به این مهم توجه لازم داشته باشند.
https://taghribnews.com/vdcfytdc.w6dyyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی