تاریخ انتشار۲۲ تير ۱۳۹۰ ساعت ۹:۲۲
کد مطلب : 56311

تجلیل شخصیت تقریبی سال ۲۰۰۷ از مرحوم دکتر السایح

دکتر محمد الدسوقی، از اندیشمندان مصری که در سال ۲۰۰۷ به عنوان مرد نمونه تقریب در جهان اسلام معرفی شد، از شخصیت و آراء فکری مرحوم دکتر السایح استاد فقید الازهر مصر تجلیل کرد.
تجلیل شخصیت تقریبی سال ۲۰۰۷ از مرحوم دکتر السایح
این اندیشمند مصری ابراز داشت: دکتر احمد عبدالرحیم السایح، از شخصیت‌های الگو در دوران معاصر به شمار می رفت.

وی افزود: آن مرحوم به دعوت خدا برای تبلیغ دین اسلام و تقریب بین مذاهب اسلامی لبیک گفته بود و منشأ خدمات بسیاری در مصر و دیگر کشورهای عربی و اسلامی شد.

استاد دانشگاه قاهره به تألیفات مرحوم السایح و حضور با نشاط وی در نشست‌ها و همایش‌های بین المللی اشاره و تصریح کرد: او تمام همّ و غمّ خود را برای انجام رسالتش گذاشته بود و در این راه خستگی ناپذیر بود.

وی اخلاص در کارها را از ویژگی های مرحوم السایح دانست و خاطر نشان کرد: باید آرا و اندیشه های آن مرحوم را از طریق توجه به تألیفات و نوشته‌هایش زنده نگه داشت.

الدسوقی با اشاره به موضع‌گیری‌های صریح مرحوم السایح در برابر وهابیت گفت: ایشان در مواجهه با وهابیت از صراحت لهجه برخوردار بود و نسبت به ترویج اندیشه وهابیت در کشورهای اسلامی انتقاد داشت.

استاد دانشگاه قاهره افزود: مرحوم السایح معتقد بود که اختلاف دیدگاه ها نباید منجر به تکفیر و درگیری بین مسلمانان شود و همواره به گفت ‌و گو بین پیروان مذاهب اسلامی اعتقاد داشت.

دکتر الدسوقی گفت: شایسته است که اندیشه و شخصیت مرحوم السایح در قالب کتاب و دیگر ابزار اطلاع رسانی به جهان اسلام معرفی شود.
https://taghribnews.com/vdcfymdt.w6dvyagiiw.html
مرجع : حوزه نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی