تاریخ انتشار۱۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 96731
انتقاد اردوغان از 1+5:

غرب با نادیده گرفتن فعالیت‌های غیرقانونی اسرائیل، علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران بحران‌سازی می‌کند

"رجب طيب اردوغان" نخست وزير ترکيه از غرب به دليل "ايجاد جرقه بحران" درباره برنامه انرژي هسته‌اي ايران و چشم‌پوشي از فعاليت‌هاي اتمي رژيم صهیونیستی انتقاد کرد.
غرب با نادیده گرفتن فعالیت‌های غیرقانونی اسرائیل، علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران بحران‌سازی می‌کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نخست‌وزیر ترکیه با انتقاد از سیاست‌های دوگانه غرب در قبال استفاده کشورهای جهان از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای گفت: غرب فعالیت‌های غیرقانونی هسته‌ای اسرائیل را نادیده می‌‌گیرد اما به خاطر فعالیت‌های هسته‌ای ایران بحران‌سازی می‌کند.

روزنامه حريت ترکيه به نقل از اردوغان گزارش داد: ما اين مسئله را تقريبا در همه محافل بين‌المللي مطرح کرديم. از آن‌ها مي‌خواهيم اقدامات امنيتي لازم را انجام دهند. اما کساني که تأسيسات هسته‌اي دارند، کساني که انرژي هسته‌اي را حق خود تلقي مي‌کنند، در انتقاد از ايران درنگ به خرج نمی‌دهند.

اردوغان این سخنان را در مراسم افتتاح مرکز شتاب‌دهنده پروتون در آنکارا مطرح کرده و افزوده است: هر کشوری حق استفاده از انرژی هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز و به شکل ایمن را داراست.

وی، به‌کارگيري رويکردي عادلانه در قبال مسائل هسته‌اي را خواستار شد و خطاب به کشورهای غربی تأکید کرد: شما بايد منصف باشيد. شما از فعاليت‌هاي هسته‌اي اسرائيل چشم‌پوشي مي‌کنيد، اما به بحران درباره برنامه‌ هسته‌اي ايران دامن مي‌زنيد؛ اين عالانه نيست.

اردوغان همچنین در این اظهارات، از چشم‌پوشی غرب از نیروگاه هسته‌ای ارمنستان که فاقد امنیت کافی است انتقاد کرد.
https://taghribnews.com/vdcfyed1.w6dvmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی