تاریخ انتشار۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : 165600

شورای امنیت حملات گروه تروریستی داعش به شمال عراق را محکوم کرد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، خشم عمیق خود را از آواره شدن صدها هزار عراقی در شمال عراق ابراز کردند.
شورای امنیت حملات گروه تروریستی داعش به شمال عراق را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شورای امنیت سازمام ملل پنجشنبه شب و به دنبال رایزنی های پشت درهای بسته در خصوص اوضاع عراق، با صدور بیانیه ای جنایات گروه تروریستی داعش را محکوم کرد.

"مارک لیال گرنت" سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را در ماه اوت بر عهده دارد، در این بیانیه اعلام کرد: اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد حملات گروه دولت اسلامی (داعش) را محکوم و خشم عمیق خود را از آواره شدن صدها هزار عراقی که بسیاری از آنها از جوامع آسیب پذیر عراق هستند، ابراز می کنند.

به دنبال کشته شدن ۴۰ کودک عراقی از اقلیت ایزدی ها در شمال عراق در جریان حملات تکفیری های داعش، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) ۱۵مرداد ماه با انتشار بیانیه ای وقوع این جنایت را تایید و اعلام کرد که طبق گزارش های رسمی که به دست سازمان ملل رسیده است، این کودکان از اقلیت ایزدی در شمال عراق به دلیل تبعات خشونت، آوارگی و کم شدن آب بدن کشته شده اند.

یونیسف خاطرنشان کرد، این حملات موجب شده است که هزاران تن از ساکنان منطقه سنجار عراق خانه‌های خود را به دلیل ترس رها کنند و برخی از آنان بدون هیچ تجهیزات و وسایلی به کوه‌ها گریخته‌اند.

خانواده‌هایی که فرار کرده‌اند از جمله ۲۵ هزار کودک به شدت نیازمند دریافت کمک فوری هستند. ساکنان سنجار که در کوه‌ها مستقر شده‌اند، به آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی نیاز دارند.
https://taghribnews.com/vdcfxtdyxw6dvva.igiw.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی