تاریخ انتشار۱۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 96740

مرسی رقبای خود را به حمایت سیاسی دعوت کرد/ مواجهه شفیق با سی اتهام

"محمد مرسی" نامزد انتخابات رياست جمهوري مصر از برخي رقباي خود که در دور نخست انتخابات آراي لازم را کسب نکردند خواسته است تا در دور دوم از وي حمايت کنند.
مرسی رقبای خود را به حمایت سیاسی دعوت کرد/ مواجهه شفیق با سی اتهام
مرسي روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: حمايت عبدالمنعم ابوالفتوح، حمدين صباحي، محمد سليم العوا، عبدالله الاشعل و خالد علي براي "حرکت به سوي ثبات، آزادي‌هاي واقعي، مصر جديد و تحقق اهداف کشور و انقلاب" ضروري است.

وي افزود: من اطمينان دارم آن‌ها از مسير انقلاب حمايت مي‌کنند و بنابراين بسيار مشتاق هستم با آن‌ها ارتباط برقرار کنم، ديدارهايي داشته باشم و به گفت‌وگو بپردازم و همچنين بسيار خوشحال هستم که يکي از ما برگزيده شد.

مرسی با تأکید بر اینکه "رژیم پیشین دیگر بازنخواهد گشت" گفت: در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهوری مصر آزادی‌های عمومی مورد احترام خواهد بود و حسنی مبارک و همه مسئولان مرتبط با رژیم گذشته بر اساس دادخواست جدید دوباره محاکمه خواهند شد.

وی همچنین تأکید کرد: حالت فوق‌العاده بار دیگر در مصر اعلام نخواهد شد و هرگونه تصمیم‌گیری در این باره از مسئولیت‌های پارلمان خواهد بود.

نامزد اخوان‌المسلمین در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با پیش‌بینی اینکه در برابر نخست‌وزیر رژیم سابق پیروز خواهد شد، اعلام کرد که فرصت‌های پیروزی او در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر بیشتر از رقیبش احمد شفیق است.

اظهارات و پیش بینی‌های محمد مرسی در حالی است که رقیبش "احمد شفیق" با خطر ممنوعیت شرکت در دور دوم انتخابات مواجه است.

پارلمان مصر، ماه آوريل، قانون "محروميت از امتيازات سياسي" را تصويب کرد که به موجب آن مقامات دوران حکومت حسني مبارک از جمله احمد شفيق از داشتن مناصب سياسي منع مي‌شوند. شوراي عالي قانون اساسي مصر در حال بررسي اين قانون است و انتظار مي‌رود، ۲۲ خرداد (۱۲ ژوئن) حکم خود را درباره اين قانون صادر کند.

از سوی دیگر، آخرین نخست‌وزیر رژیم حسنی مبارک در حالی سرگرم تبلیغات دور دوم انتخابات است که با بیش از 30 اتهام مواجه است.

شخصیت‌های مختلف مصری بیش از ۳۰ اتهام علیه احمد شفیق مطرح کرده‌اند که وی به هیچ‌یک از این اتهام‌ها پاسخ نداده است و سرگرم تبلیغات دور دوم انتخابات است.

در صورت رد صلاحیت شفیق، مرسي با حمدین صباحي که در دور نخست سوم شد، به رقابت مي‌پردازد.

دور دوم انتخابات رياست جمهوري مصر  ۲۷ و ۲۸ خرداد (۱۶ و ۱۷ ژوئن) برگزار خواهد شد.













https://taghribnews.com/vdcfxed1.w6dvjagiiw.html
مرجع : خبرگزاری ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی