تاریخ انتشار۱۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 101169

تظاهرات مردم بحرين عليه آمريكا و عربستان

تنا
مردم بحرين در تظاهرات هاي اخير خود حمايت هاي آمريكا و عربستان از آل خليفه را محكوم كردند.
تظاهرات مردم بحرين عليه آمريكا و عربستان
به گزارش تقریب(تنا)، تظاهرات مسالمت آمیز مردم و اعتراضات آنها در جای جای بحرین همچنان ادامه دارد و تظاهركنندگان خواهان اخراج نیروهای اشغالگر سعودی از کشورشان هستند. 

نیروهای اشغالگر سعودی از بیش از یکسال پیش با ورود به بحرین به همراه نیروهای رژیم آل خلیفه به سرکوب مردم اقدام می کنند. 

در همین حال نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه با حمله به تظاهرات مردم در منطقه ستره ۶ نفر را زخمی کردند. 

مردم در بحرین طی روزهای گذشته با برگزاری تظاهرات خواستار پایان حمایت‌ها از رژیم آل خلیفه شدند. 

موج جدید تظاهرات در بحرین پس از آن آغاز شد که دولت آمریکا اعلام کرد، فروش سلاح به دولت منامه را ادامه خواهد و از سوی دیگر انگلیس نیز تعدادی از نیروهای سرشناس پلیس لندن را برای کمک به رژیم آل خلیفه به بحرین اعزام کرد.
 
در همین رابطه "عبدالرووف الشایب" سخنگوی انقلابیون ۱۴ فوریه بحرین هشدار داد، آمریكا و انگلیس به دنبال ایجاد تغییراتی مقطعی در بحرین به منظور حفظ منافع خود در این كشور هستند. 

الشایب با تاكید بر این كه آمریكا برای سركوب مردم بحرین به آل خلیفه و نیروهای اشغالگر آل سعود چراغ سبز نشان داده است، از مردم بحرین خواست در برابر مزدوران بیگانه كه رژیم آل خلیفه آن ها را از كشورهای دیگر برای سركوب مردم و مقابله با انقلاب مسالمت جویانه این ملت اجیر كرده، بایستند.
 
وی با اشاره به محكوم شدن اقدامات رژیم آل خلیفه از سوی بسیاری از كشورها در شورای حقوق بشر سازمان ملل، تأکید کرد سازمان ها و نهادهای ذیربط در خصوص ضرورت توقف نقض حقوق بشر در بحرین اتفاق نظر دارند. 

سخنگوی انقلابیون ۱۴ فوریه تاكید كرد: آمریكا و انگلیس فقط به منافع خود در بحرین می اندیشند، و هرگاه متوجه می شوند كه رژیم آل خلیفه نفس های آخر خود را می كشد، سعی می كنند به گونه ای جلوی پیشروی مردم را بگیرند و با ارائه پاره ای از اصلاحات، خیزش مردمی را آرام كنند به ویژه كه این روزها رژیم آل سعود نیز به سبب مرگ یا كمای پادشاه ، دچار ضعف شده است. 

عبدالرووف الشایب خاطر نشان كرد، وجود انقلاب های مستقل ، به نفع آمریكا و انگلیس نیست؛ به همین سبب این كشورها می خواهند ملت ها را همواره وابسته به خود نگه دارند، تا ثروت هایشان را چپاول كنند، و پسمانده ها را برای مردم بگذارند.
https://taghribnews.com/vdcfvydy1w6dxya.igiw.html
مرجع : خبرگزاري ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی