تاریخ انتشار۲۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : 171162

رئیس مجلس عازم ژنو شد

رییس مجلس شورای اسلامی به منظور شرکت در صد و سی و یکمین اجلاس بین‌المجالس جهانی، عازم ژنو شد.
رئیس مجلس عازم ژنو شد
به گزارش تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری خانه ملت ، دکتر علی لاریجانی امروز یکشنبه به منظور شرکت در صد و سی و یکمین اجلاس بین‌المجالس جهانی، عازم ژنو شد.
دکتر علی لاریجانی پیش از عزیمت به ژنو گفت: اتحادیه بین المجالس اسلامی اتحادیه ای ریشه دار و دارای قدمت است. وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در این اجلاس گفت: وضعیت تروریسم در دنیا، مسئله آب و مشکلات به وجود آمده ناشی از آن و مسئله برابری جنسیتی و خشونت علیه زنان از جمله موضوعات مطرح شده در این اجلاس است.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه در کمیته های تخصصی این اجلاس مسئله حقوق بشر مورد بررسی قرار خواهد گرفت، ادامه داد: مدتی است که جریانی به دنبال زیر مجموعه سازمان ملل قرار دادن اتحادیه بین المجالس جهانی است اما باید بدانند که بین المجالس ساختاری جداگانه دارد و البته در مورد این موضوع اختلاف نظرهایی هم وجود دارد.
به گزارش ایرنا،یکصد و سی و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی از روز دوشنبه ۱۳ اکتبر (۲۱ مهرماه) به مدت چهار روز با حضور نمایندگان ۱۴۱ کشور عضو در شهر ژنو برگزار می شود.
مبارزه جهانی با تروریسم، کشتار انسان های بی دفاع، رعایت حقوق شهروندی و حقوق بشر، مقابله با افراط گرایی مذهبی و پایان خشونت علیه زنان از محورهای اصلی این اجلاس بین المللی است.
در اجلاس ژنو قرار است رییس دوره ای جدید اتحادیه بین المجالس جهانی برای دو سال آینده انتخاب شود.
در حال حاضر «عبدالواحد الراضی» ریاست دوره ای اتحادیه بین المجالس جهانی را برعهده دارد که در اجلاس ژنو رییس جدید انتخاب می شود.
«صاحب حسین چودری» از کشور بنگلادش، خانم «نوری حیاتی» از اندونزی، خانم «ورونوین بیشاب» از استرالیا و «عبدالله شهید» از مالدیو نامزدهای تصدی ریاست اتحادیه بین المجالس جهانی هستند.
مجمع دبیران کل مجالس در ژنو نیز هفت نشست تخصصی دارد و همچنین دو اجلاس منطقه ای آسیایی و پاسفیک و کشورهای اسلامی در حاشیه اجلاس ژنو برگزار می شود. 

براساس برنامه اعلام شده، رییس مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در این اجلاس سخنرانی می کند.
رئیس مجلس در این سفرعلاوه بر شرکت و سخنرانی در اجلاس IPU با برخی رؤسای مجالس و هیات‌های پارلمانی شرکت‌کننده در این اجلاس، دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و محور مذاکرات رئیس مجلس در این سفر، بررسی مسائل منطقه ای و پارلمانی خواهد بود.

https://taghribnews.com/vdcfvydy0w6deya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی