تاریخ انتشار۱۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 100962

انتقاد خطیب جمعه تهران از رواج برخی روایات جعلی درباره ظهور

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه "زمان ظهور مشخص نیست" از تطبیق برخی روایات با بعضی حوادث خاص زمان و همچنین رواج برخی روایات جعلی درباره ظهور در فضای مجازی انتقاد کرد.
انتقاد خطیب جمعه تهران از رواج برخی روایات جعلی درباره ظهور
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "آیت‌الله امامی‌کاشانی" خطیب جمعه تهران با اشاره به امید ملت ایران به ظهور موعود جهانی گفت: دنیای استکبار باید این حرکت و هیجان را به حساب آورد و ملت ایران را باور کند، زیرا این ملت برای بهبود خود و بشریت تلاش می‌کند و هیچ‌گاه تن به ذلت و خواری نخواهد داد. 

1+5 با تحریم ایران، دنیا را دچار خسارت نکند
وی خطاب به سران استکبار افزود: ذلت و خواری زمانی بود که شما بر این کشور حکومت می‌کردید که با قیام امام خمینی(ره) و خون هزاران شهید، آن روزگار زشت و ذلت سپری شد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی همچنین خطاب به ۱+۵ اظهار داشت: در مذاکرات با ایران راه اعتدال و عقل را پیش بگیرید. نه خودتان را زحمت دهید و نه ما را اذیت کنید و نه دنیا را با تحریم‌ها دچار خسارت کنید.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به نیمه شعبان و روز تجلیل از سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: دنیا هرچه بیشتر به جلو پیش می‌رود، مسئله اطلاعات و ضدجاسوسی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. امیدواریم دست خدا بر سر نیروهای وزارت اطلاعات باشد تا در راه رضای خدا، پیشرفت و عزت کشور و از بین بردن فتنه‌ها و حرکت‌های جاسوسی، بیش از پیش موفق باشند. 

منتظر واقعی کسی است که در عرصه کار و سرمایه به شعار امسال دقت کند
آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به شعار امسال به دعای حضرت امام زمان(عج) برای ثروتمند شدن فقرای امت پرداخت و اظهار داشت: چگونه می‌شود که خداوند فقرا را ثروتمند و بی‌نیاز کند؛ به طور حتم این یک برنامه‌ریزی گسترده می‌خواهد که همان برنامه‌ریزی برای تولید در کشور است.

وی افزود: اگر کسی پول داشت و با سرمایه‌گذاری در کشور و نجات از فقر کمک نکرد، اگر دستگاه اجرایی در سرمایه‌گذاری اشکال‌تراشی کرد و اگر مجلس قوانین دست و پا گیر را که کشور را از فقر نجات می‌دهد، عوض نکند، نمی‌توان گفت که ما منتظر امام زمان(عج) هستیم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران اظهار داشت: مردم نیز اگر کالا را خوب تولید و عرضه و بهتر از جنس خارجی تولید نکنند، منتظر امام عصر(عج) نیستند.

وی افزود: پس انتظار در سرمایه‌ این است که تولید در خدمت ملت قرار گیرد و در اجرا نیز قوانین طوری اجرا و مشکل تولید طوری حل شود و در کارگری و خدمت طوری کار شود که مسئولانه باشد نه اینکه هرکس برای خودش کار کند. 

وی اضافه کرد: وقتی کارگر کار می‌کند به عنوان مؤمنین و مؤمنات و برای کشور کار کند و سرمایه‌دار برای کشور سرمایه‌گذاری و دستگاه‌های اجرایی به عنوان کشور و ملت کار کند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی با اشاره به برخی اخبار در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها درخصوص روایت امام صادق(ع) درباره مرگ عبدالله و ظهور امام زمان(عج) و تطبیق آن به یکی از حکام کشورهای عربی تصریح کرد: این اخبار ممکن است به اصل مهدویت لطمه بزند؛ این دلالت اشتباه است و نباید آن را تطبیق داد.

وی افزود: معلوم نیست که ظهور امسال است، سال دیگر است و یا ۱۰۰ سال دیگر؛ بنابراین تطبیق این روایات اشتباه است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی همچنین با اشاره به اینکه "حکومت عدل جهانی یک آرزو، امید و یا رجا نیست"، گفت: ظهور و حکومت عدل جهانی موضوعی قطعی و حتمی و بر اساس استدلال‌های علمی است.

وی افزود: جامعه بشری در زمان ظهور به قدری گرفتار خواهد شد که خود به دنبال منجی خواهد رفت؛ در آخرالزمان جنگ‌ها را حکومت‌ها آغاز می‌کنند، ولی به دنبال راه نجاتی برای برون‌رفت از آن هستند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) مبنی بر اطاعت مردم از امام زمان(عج)، اظهار داشت: جنگ امام زمان(عج) با دولت‌هاست نه ملت‌ها، چراکه ملت‌ها در برابر او خضوع و خشوع می‌کنند.

وی با بیان اینکه "پس از ظهور ایشان، حضرت عیسی(ع) درحالی که وضو گرفته است به زمین خواهد آمد و به امام زمان(عج) اقتدا خواهد کرد"، اظهار داشت: دنیای مسیحی نیز به امام زمان(عج) اقتدا می‌کند و کاری به دولت‌ها ندارند زیرا دولت‌ها پوچ‌اند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران پیشرفت‌های علمی پس از ظهور امام زمان(عج) را باعث دنباله‌روی جهان از حضرت دانست و گفت: پس از ظهور منجی، جهان از جهل خارج خواهد شد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی در ادامه به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه "علم بشر تنها دو حرف از ۲۷ حروف علم امام زمان(عج) را به دست آورده" اشاره کرد و افزود: پس از ظهور این دو حرف به ۲۷ حرف خواهد رسید. یعنی امام عصر ۲۵ حرف علم را که تکنیک بسیاری از علوم خواهد بود، مطرح خواهد کرد.
https://taghribnews.com/vdcfvxdy0w6dx1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی