تاریخ انتشار۱۴ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۹:۲۷
کد مطلب : 73736

دور زدن مطالبات انقلاب های عربی و منحرف کردن انها

مدیر بخش دعوت در مجمع پژوهش های اسلامی درباره تحرکات استکبار جهانی و دشمنان امت اسلامی در زمینه دور زدن مطالبات انقلاب های عربی و منحرف کردن این انقلاب ها از طریق برانگیختن فتنه های طائفی هشدار داد.
دور زدن مطالبات انقلاب های عربی و منحرف کردن انها
"عبدالعزیز النجار" روحانی مصری با اشاره به بیداری جهان عرب گفت : جهان عرب از خواب غفلت بیدار شده و به پا خاسته است و آزادی را که سال های متمادی همه کشورهای عربی از آن محروم بود ، خواستار شده است.

وی افزود: این مساله جهان را غافلگیر کرد و ناخرسندی بسیاری از کشورها را که در منطقه منافعی دارند ، سبب شد کشورهایی که ثبات منطقه را برنمی تابند و نمی خواهند کشورهای عربی و اسلامی آزادی داشته باشند.

این روحانی مصری خاطر نشان کرد: کشورهای استبکاری می خواهند ملت های عرب همواره تحت سلطه باشند اما ملت های عرب آزادی خود را بازیافته و سرنوشت خویش را به دست گرفته اند.

النجار اظهار داشت: کشورهای ذینفع قصد دارند از انقلاب های عربی بهره گیری کنند و کشورهای عربی را به خود مشغول نمایند، بنابراین کشورهای استکباری در جهان عرب فتنه انگیزی می کنند و اوضاع را به سمتی سوق می دهند که پیروان هر یک از مذاهب اسلامی در کشورهای عربی اعم از شیعه و سنی، سلفی و اخوانی فقط برای تامین منافع خود مبارزه کنند تا به این وسیله دشمنان امت اسلامی در امنیت قرار بگیرند.

مدیر بخش دعوت در مجمع پژوهش های اسلامی تاکید کرد: دشمنان می دانند که اگر کشورهای اسلامی متحد شوند، به ریسمان الهی چنگ زنند، صف های خود را به هم پیوند دهند و به وحدت کلمه دست یابند کشورهایی که سرزمین های ما را اشغال کرده و مقدسات ما را مورد تعرض قرار داده اند هیچ جایگاهی در منطقه نخواهند داشت.

وی با اشاره به دودستگی علما در حمایت از انقلاب و حمایت برخی از آنها از حکومت های مستبد عربی تاکید کرد: انقلاب های عربی، طائفی و مذهبی نیست بلکه یک منشا واحد دارد و همه ملت بر سر آن اتفاق نظر دارند.

مدیر بخش دعوت در مجمع پژوهش های اسلامی تاکید کرد که حکام عرب از اختلافات طائفی به عنوان بهانه و دستاویزی برای کشتار گسترده و وحشیانه مردم استفاده می کنند که نمونه آن را حتی از دشمنان اسلام هم ندیده ایم. در واقع این حاکمان می خواهند به هر قیمتی که هست ، در پست های خود باقی بمانند.

النجار در باره فتنه های پس از انقلاب و سقوط رژیم های حاکم در کشورهای عربی هشدار داد و تاکید کرد که برخی سعی می کنند در این فرصت به سهمیه هایی مشخص و پست و قدرت معین دست یابند بنابراین اندیشمندان باید در چنین شرایطی برای اشاعه فرهنگ شهروندی و کنار گذاشتن اختلافات مذهبی تلاش کنند.
https://taghribnews.com/vdcfvede.w6dmmagiiw.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی