تاریخ انتشار۱۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : 101051

بحران سوریه؛ محور خطبه های نماز جمعه این هفته لبنان

تنا – بیروت
خطیبان جمعه لبنان محور اصلی سخنان خود را در خطبه های روز گذشته، به بحران سوریه و مسائل داخلی این كشور از جمله سلاح مقاومت، اختصاص دادند.
بحران سوریه؛ محور خطبه های نماز جمعه این هفته لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ"عفیف النابلسی" امام جمعه شهر صیدا در سخنانی تاكید كرد: تمامی كنفرانس هایی كه از سوی كشورهای عربی و غربی در مورد بحران سوریه از كنفرانس ژنو گرفته تا اخیرا در قاهره شكل گرفت، ناكام ماند.

وی افزود: كشورهای مخالف سوریه با توجه به هوشیاری مردم این كشور و اشتباه استراتژیك كشورهای غربی و عربی در شناسایی وضعیت سوریه، نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

این روحانی لبنانی در ادامه گفت:تاریخ ثابت كرده است كه كشورهای غربی تنها به فكر استعمارگری در كشورهای اسلامی بوده اند و همكاری صوری انگلیسی هاو فرانسوی ها با كشورهای اسلامی برای تحقق استقلال در برخی كشورهای عربی در نهایت به استعمار آن كشورها منجر شد.

شیخ "ماهر حمود" امام مسجد القدس در صیدا، با اشاره به اوضاع داخلی لبنان و انتخابات اخیر در مصر، نسبت به جنبش هایی كه در ظاهر به نام اسلام و در اصل در تضاد با اسلام صورت می گیرد، هشدار داد و از سلاح مقاومت به عنوان مایه افتخار برای لبنان نام برد.

شیخ"أحمد قبلان" نیز در سخنانی از علمای مسلمان و مسیحی خواست تا در اظهارات خود، رضایت خداوند و خدمت به انسانیت و جامعه را مدنظرقرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به فتنه مذهبی در لبنان از آحاد این ملت خواست تا وحدت و یكپارچگی خود را حفظ كرده و از تعصبات كه تنها در راستای منافع رژیم صهیونیستی است دوری كنند. 

وی با انتقاد از سخنانی كه در لبنان بر ضد سلاح مقاومت ایراد می شود، بیان داشت: پیروزی اخیر مقاومت اسلامی در جنگ الكترونیك با اسرائیل نشاندهده این است كه ما اینك در جنگی علنی با دشمن صهیونیست قرار داریم.

سید علی فضل الله نیز مردم لبنان را به هوشیاری در برابر توطئه های امریكا فراخواند و اظهار داشت: سفرهای متعدد مسئولان امریكایی به لبنان و اظهارات آنها در جهت وارد كردن لبنان به بحران سوریه و فتنه انگیزی است.

وی با اشاره به نیمه شعبان و سالروز ولادت منجی عالم بشریت، خاطرنشان كرد: ما در كنار مستضعفین جهان خواهیم ماند و در كنار ملت فلسطین كه در برابر جلادان صهیونیست قد علم كرده و سوریه كه توطئه ای برای وارد كردن آن به جنگ داخلی وجود دارد و در نهایت توطئه مبارزه با سلاح مقاومت، خواهیم ایستاد.
https://taghribnews.com/vdcftydyyw6dxxa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی