تاریخ انتشار۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۹:۰۸
کد مطلب : 96155

مخترع ایرانی برترین مخترع سال ۲۰۱۲ نمایشگاه فناوری مالزی

یک مخترع ایرانی در بیست و سومین مسابقات و نمایشگاه فناوری و اختراعات مالزی ITEX به عنوان برترین مخترع سال ۲۰۱۲ انتخاب و معرفی شد.
مخترع ایرانی برترین مخترع سال ۲۰۱۲ نمایشگاه فناوری مالزی
 به گزارش خبرگاری تقریب (تنا)، "کامران رحمتی شادباد" مخترع جوان ایرانی در این باره گفت: در این مسابقه وی با ارائه طرح نانو آسفالت خودترمیم گر ضدترک، از طرف ITEX به عنوان برترین مخترع سال ۲۰۱۲، انتخاب و معرفی شد.

رحمتی شادباد افزود: نانو آسفالت خود ترمیم گر ضد ترک همانطور که از اسمش پیداست ضد ترک است و بر اثر ایجاد ترک در سطح جاده یا خیابان، قبل از اینکه ترک پیش روی کند و بزرگ شود، آسفالت به طور خودکار شروع به ترمیم قسمت ترک خورده کرده و سطح صاف ایجاد می کند.

دانشجوی مقطع دکترای سازه های هیدرولیکی دانشگاه تبریز افزود : از دیگر ویژگی مهم آسفالت خود ترمیم گر ضد ترک می توان به ضدیخ بودن آسفالت تولید شده اشاره کرد که باعث کاربرد وسیع آن در مناطق سردسیر و یخبندان می شود.

رحمتی شادباد در گفتگو با ایرنا افزود: این طرح از نظر هزینه نسبت به نمونه های متداول کاملاً توجیه پذیر است و باعث کاهش ۳۰ درصدی هزینه ها می شود. عمر مفید آن حدود ۵/۲ الی ۳ برابر آسفالت معمولی است.

لازم به ذکر است، بیست و سومین مسابقات و نمایشگاه فناوری و اختراعات مالزیITEX در روزهای ۱۷ تا ۱۹ مه ۲۰۱۲ در مرکز همایش‌های بین‌المللی کوالالامپور برگزار شد.

در این عرصه علمی - که با حضور ۸۰۰ مخترع از کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا، روسیه، کره جنوبی، چین، تایوان، لهستان، ایتالیا، آلمان و ایران برگزار شده بود - تیم جمهوری اسلامی ایران ۳۵ اختراع خود را در زمینه‌های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، مکانیک، کشاورزی، خودرو، ایمنی و سلامت، بتن و مواد، مهندسی پزشکی و محیط زیست در دو گروه سنی بزرگسال و زیر ۲۰ سال ارایه داد و با کسب ۱۱ مدال طلا، ۷ مدال نقره، و ۶ مدال برنز جزو تیم های برتر این دوره از مسابقات شد.
https://taghribnews.com/vdcftyd1.w6dvtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی