تاریخ انتشار۱۵ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 73835

ایران اسلامی سوگوار شهیدان کربلا در عاشورای حسینی

ایران اسلامی امروز در عاشورای حسینی عزادار و سوگوار حضرت سیدالشهداء (ع) و دیگر شهیدان کربلا است. عاشورای آکنده از غم ، یاد روز کسی است که نهایت وفاداری را در حق امام زمان خویش حسین بن علی (ع) ابراز داشت و عاشورا بزرگداشت اسوه ایثار و ادب و دلاوری و وفای عباس بن علی (ع) است .
ایران اسلامی سوگوار شهیدان کربلا در عاشورای حسینی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) ، مردم ایران اسلامی با تشکیل دسته های عزاداری ، به یاد مصائب شهیدان کربلا و غریبی حضرت زینب (س) و فرزندان حضرت سید الشهداء (ع) با قلب هایی اندوهگین بر سر و سینه می زنند و اشک ماتم می ریزند و بدینوسیله میلیونها عاشق حسین (ع) و اهل بیت آن حضرت ، عشق و ارادت خالصانه خود را به اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت مطهرش ابراز می کنند.

سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با مرثیه خوانی ، مقتل خوانی و تعزیه خوانی در سوگ سرور و سالار شهیدان و برادر با وفایش علمدار و سقای دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) ، ضمن تبیین حوادث روز عاشورا ، صحنه های بی بدیل دیگری از حماسه یاران حضرت سیدالشهداء بویژه حضرت ابوالفضل العباس (ع) را به تصویر می کشند.

در روز تاسوعا ، سخنرانان بصیرت و ولایتمداری عباس را که با رد امان نامه دشمن متجلی شد ، برای مشتاقان حضرتش روایت کردند و امروز در عاشورا ، شجاعت ، ایثار و وفای حضرت ابوالفضل (ع) و شهادت جانسوز اباعبدالله الحسین (ع) و حماسه دیگر یاران حضرت سیدالشهداء (ع) را روایت می کنند .

نخل‌گردانی و شبیه خوانی از جمله رسوم و آیین های عزاداری امام حسین (ع) است که باورهای عاشورایی مردم کشورمان را به تصویر می کشد و امروز ، تعزیه خوانان و پرده خوانان با هنر خاص خود در مناطق مختلف کشورمان گوشه دیگری از صحنه های واقعه کربلا و مصائب جانسوز شهیدان کربلا را به نمایش می گذارند و زائران و مجاوران حرم های حضرت ثامن الحجج (ع) در مشهد ، حضرت فاطمه معصومه (س) در قم و حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز و دیگر امامزادگان در مناطق مختلف کشورمان ، ضمن قرائت زیارت عاشورا ، در سوگ شهیدان کربلا و غم غریبی حضرت زینب (س) و فرزندان سیدالشهداء (ع) عزاداری می کنند .

همچنین ، در بیوت مراجع معظم تقلید و دفتر رهبر معظم انقلاب نیز نظیر چنین مجالس سوگواری برپاست .
این گزارشها حاکی است از ساعات اولیه بامداد امروز مقررات ترافیکی در مکانهای عزاداری شهرهای مختلف کشورمان به اجرا گذاشته و خیابان های اصلی شهرها و محل های تجمع دستجات برای هیئت های عزاداری و عزاداران حسینی آماده شده است و با وجود سرمای هوا ، حضور انبوه جمعیت مشتاق و عاشق ابا عبدالله الحسین (ع) در مسیر عبور دستجات و نوای یا حسین ، یا عباس آنها با شکوه ، دیدنی و شورآفرین است. 

همچنین ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت با قربانی صدها گوسفند و پخت غذای نذری و پذیرایی از عزاداران حسینی ، عشق و ارادت خالصانه خود را نسبت به آن حضرت ابراز می کنند.

حضور کودکان خردسال همراه مادران خویش با پیشانی بندهای دارای مضامین یا حسین ، یا زینب و یا
ابوالفضل و همچنین حضور هموطنان اهل سنت و بعضی دیگر از اقلیت ها در عزاداری بعضی مناطق کشورمان و توسل جستن آنان برای شفاعت از دیگر جلوه های دیدنی و ابراز ارادات همه ساله به حضرت امام حسین (ع) و اهل بیت مطهرش در عزاداری های روز عاشورا است .

به گزارش واحد مرکزی خبر، همچنین در این روز تعداد زیادی از عزاداران حسینی در سراسر کشور با اهدای مقداری از خون خود ، حس نوع دوستی خود را به نمایش گذاشته اند .

سوگواری میلیونها عاشق اباعبدالله الحسین(ع) با اقامه نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز حضرت سیدالشهداء (ع) در کربلا ، در مکانهای عزاداری ادامه خواهد یافت .
https://taghribnews.com/vdcftcde.w6dmmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی