تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 96083

پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی پذیرفتنی نیست

انگلیس و جامعه بین الملل، انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرند.
پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی  پذیرفتنی نیست
به گزارش خبرگزاری تقریب،هیئت بررسی شكایات علیه رسانه‌های انگلیس ، از موضع روزنامه "گاردین" در ردّ اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی حمایت كرد.

روزنامه "جویش كرونیكل" چاپ لندن، روز جمعه در مطلبی نوشت: روزنامه گاردین، ماه گذشته تصویری از یكی از ایستگاه‌های قطار در قدس اشغالی را چاپ كرده بود كه مسافران به مناسبت بزرگداشت واقعه دروغین هولوكاست، یك دقیقه سكوت كرده بودند. در زیر این تصویر نیز عنوان زده بود: "قدس؛ پایتخت دولت عبری اسرائیل."

این روزنامه افزوده است: گاردین كمی بعد این عنوان را پاك كرده و دلیل این كار را اینگونه اعلام كرد كه: "در اینجا قدس به اشتباه پایتخت اسرائیل نوشته شده است در صورتی كه چنین نیست و پایتخت اسرائیل، تل آویو است."

جویش كرونیكل اشاره كرده است كه مؤسسه نظارت بر رسانه‌ها به دنبال این موضوع، شكایتی را به هیئت بررسی شكایات علیه رسانه‌های بریتانیا تقدیم كرد و روزنامه گاردین را به نقض معیارهای روزنامه‌نگاری متهم نمود. اما این هیئت شكایت مذكور را رد كرده و در حكم خود موضع وزارت خارجه انگلیس در این خصوص را به عنوان شاهد ذكر كرده است.

این روزنامه در ادامه نوشته است: وزارت خارجه انگلیس تأكید دارد كه "اصرار اسرائیل بر انتخاب قدس به عنوان پایتخت دولت رژیم صهیونیستی از سوی بریتانیا و جامعه بین الملل پذیرفته شده نیست."

گفتنی است هیئت بررسی شكایات علیه رسانه‌های بریتانیا در حكم خود روزنامه گاردین را تبرئه كرده و اعلام كرده است كه روزنامه مذكور در این مورد بخصوص، قانون مطبوعات را نقض نكرده است.
https://taghribnews.com/vdcfmxd1.w6dvcagiiw.html
مرجع : عربي پرس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی