تاریخ انتشار۱۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : 100944
در گفت‌وگوی تلفنی؛

تأکید احمدی‌نژاد و مرسی بر ضرورت همکاری ایران و مصر

رئیس جمهور با اشاره به اینکه "جنبش عدم تعهد، ظرفیتی قابل توجه برای استقرار صلح و امنیت در جهان می‌باشد که فعالسازی بیشتر آن ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است"، اظهار داشت: نقش مؤثر مصر در این جنبش غیرقابل انکار بوده و همکاری‌های سازنده ایران و مصر در این جنبش، می‌تواند نتایج مثبت زیادی به همراه داشته باشد.
تأکید احمدی‌نژاد و مرسی بر ضرورت همکاری ایران و مصر
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی تلفنی با "محمد مرسی"، رئیس جمهور مصر، ضمن تبریک انتخاب وی به ریاست جمهوری مصر و آرزوی موفقیت، پیشرفت و رفاه برای مردم این کشور تأکید کرد: مسلمانان می‌توانند با تکیه بر احکام متعالی و مترقی اسلام عزیز، جامعه‌ای نمونه و الگو به جهانیان عرضه کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه "جمهوری اسلامی ایران آماده انتقال توانمندی‌ها،‌ دستاوردها و تجارب خود در عرصه‌های مختلف علمی، تکنولوژیک، صنعتی و اقتصادی برای رشد و پیشرفت ملت مصر است"، افزود: ایران برای افزایش سطح روابط و همکاری‌ها و تبادل نظر در زمینه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با مصر، محدودیتی نداشته و از گسترش مراودات با دولت و ملت مصر استقبال می‌کند.

وی گفت: امیدوارم در دوره جدید و با مدیریت جنابعالی شاهد پیشرفت، عزت و شکوفایی هرچه بیشتر ملت عزیز مصر باشیم.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با رئیس جمهور مصر، با اشاره به اینکه "جنبش عدم تعهد، ظرفیتی قابل توجه برای استقرار صلح و امنیت در جهان می‌باشد که فعالسازی بیشتر آن ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است"، اظهار داشت: نقش مؤثر مصر در این جنبش غیرقابل انکار بوده و همکاری‌های سازنده ایران و مصر در این جنبش، می‌تواند نتایج مثبت زیادی به همراه داشته باشد.

رئیس جمهور ضمن دعوت از محمد مرسی برای شرکت در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، تصریح کرد: حضور جنابعالی به عنوان رئیس فعلی جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران، در پیشبرد مذاکرات و مصوبات مؤثر خواهد بود.

محمد مرسی رئیس جمهور مصر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تشکر از ابراز محبت رییس جمهور، دولت و ملت ایران نسبت به ملت مصر، اظهار داشت: ایران و مصر در کنار هم به سوی تحقق همه آمال و امیدهای دو ملت به پیش خواهند رفت.

مرسی با اظهار امیدواری از اینکه در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران با رئیس جمهور کشورمان دیدار داشته باشد، تأکید کرد: جنبش عدم تعهد، مجموعه مهمی است که به منزله یک چتر، تعداد زیادی از کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای جهان را تحت پوشش خود گرفته و امیدوارم شاهد تحقق هر چه بیشتر و سریع‌تر اهداف این سازمان بین المللی باشیم.

رئیس جمهور مصر از دکتر احمدی نژاد خواست تا سلام، دوستی و محبت وی و ملت مصر را به رهبری و ملت ایران تقدیم کند.
https://taghribnews.com/vdcfjxdyjw6dx1a.igiw.html
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی