تاریخ انتشار۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : 54034

مشهورترین مبارز ضد جنگ انگلیسی درگذشت

"براین هاو" مشهورترین مبارز ضد جنگ انگلیسی پس از ۱۰ سال اعتراض به سیاست های انگلستان در رابطه با مشارکت در جنگ با عراق درگذشت.
مشهورترین مبارز ضد جنگ انگلیسی درگذشت
به گزارش تقریب(تنا)،
"براین هاو" فعال صلح و مبارز ضد جنگ انگلیسی پس از گذراندن ۱۰ سال از عمر خود در اعتراض به مشارکت انگلستان در جنگ با عراق و افغانستان و با برپایی  خیمه ای  در مقابل ساختمان پارلمان بریتانیا ، روز یکشنبه ۲۹ خردادماه درگذشت . 

هاو که برای درمان بیماری سرطان خود به آلمان سفر کرده بود، همانجا در گذشت.
 
در همین رابطه گروهی از فعالان صلح از مناطق مختلف بریتانیا با حضور در خیمه وی، روشن کردن شمع و قراردادن گل بر صندلی او یادش را گرامی داشتند.

هاو چهره ای آشنا با نمایندگان حقوق شهروندی و مخالفان جنگ بود همانگونه که خیمه و اردوگاه کوچک او و مجموعه تصاویر وی از قربانیان جنگ و شعار هایی چون "قاتلان کودکان" که در آن آویزان کرده بود، زیارتگاه گردشگرانی شد که از مقابل ساعت "بیگ بن" لندن رد می شوند و می خواهند با خیمه وی عکس یادگاری بگیرند.

هاو  تحصن خود در برابر پارلمان انگلستان را از ۱۰ سال پیش و در اعتراض به تحریم های اقتصادی و بمباران های هوایی عراق توسط هواپیماهای آمریکا و انگلستان آغاز کرد.

با اقدام هاو به برپایی خیمه ای در مقابل پارلمان تلاش های فراوانی برای جمع کردن این خیمه انجام شد اما همه تلاش ها در این رابطه بی نتیجه ماند.

در سال ۲۰۰۲ شورای شهرداری "وستمینستر" در لندن از هاو به دلیل سد معبر شکایت کرد اما رای دادگاه تابلوهای این اردوگاه کوچک را سد معبر تشخیص نداد.

هاو و پیروانش با همه تلاش هایی که برای برچیده شدن این اردوگاه می شد، مبارزه کردند تا این که سرانجام فعالیت های او محدود به ساعات مشخصی شد که تنها در این ساعات می توانست از بلندگو برای اعتراض به سیاست های حکومت استفاده کند.

هاو بیشتر زندگی خود را در مبارزه گذراند به گونه ای که در زمان درگیری های ایرلند شمالی به آنجا سفر کرده و از آنجا به "کامبوج" رفت.

هاو یکی از مدافعان مسئله فلسطین بود و فعالیت های متعددی در این باره انجام می داد.

وی خانواده خود را که هفت نفر بودند ترک گفته و در اقداماتی که به منظور همبستگی با خانواده های رنج دیده در مناطق جنگ زده انجام می شد، مشارکت می کرد.

وی در گذشته در گفت و گو با پایگاه خبری الجزیره گفته بود: من سرانجام در این خیمه می میرم در حالی که همه تلاش خود را برای نجات کودکان عراق، افغانستان و فلسطین که با اقدامات سیاسی کشور من می میرند، کرده ام.

"لیندسی جرمن" دبیر کل ائتلاف "جنگ را متوقف کنید" درباره وی گفت: هاو مردی شجاع و نوآور بود و او هرکاری کرد تا مسئله صلح در نظر مردم زنده بماند همانگونه که خیمه وی بیرون از پارلمان یادآوری همیشگی برای جنگ عراق، افغانستان و جنگ کنونی لیبی است.

https://taghribnews.com/vdcfjxdt.w6djmagiiw.html
مرجع : الجزیره
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

جواد
سلام.عالی بود.تمام اطلاعاتی که میخواستم اینجابود...مرثی.