تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 96074

تظاهرات بحريني ها در اعتراض به حمايت آمريكا از آل خليفه

تنا
مردم بحرين با برگزاري تظاهراتي در مناطق مختلف اين كشور مواضع جانبدارانه دولت آمريكا را در قبال بحرين محكوم كردند.
تظاهرات بحريني ها در اعتراض به حمايت آمريكا از آل خليفه
 به گزارش تقریب(تنا)، معترضین در منامه پایتخت بحرین با سر دادن شعارهایی علاوه بر محكوم كردن مواضع آمریكا آزادی هر چه سریعتر زندانیان سیاسی از جمله "عبدالهادی الخواجه" فعال حقوقی این كشور را خواستار شدند. 

تظاهركنندگان همچنین بركناری نخست وزیر بحرین كه بیش از ۴۰ سال است این سمت را در دست دارد و نیز اجرای اصلاحات سیاسی و قانونی گسترده در بحرین را خواستار شدند به گونه‌ای كه انتظارات مردم بحرین را برآورده كند.

عفو بین الملل: وضعیت بحرین، بحرانی است
سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود با اشاره به بازداشت ها،نقض قوانین و محاكمه های ناعادلانه در بحرین، تاكید كرده است كه وضعیت حقوق بشر در بحرین دچار بحران است و حداقل ۴۷ نفر در ناآرامی های این کشور کشته شده اند که ۵ تن از این افراد زیر شکنجه جان خود را از دست داده اند. 

این گزارش با اشاره به اقدامات خشونت بار نیروهای امنیتی ضد معترضان، می افزاید: صدها نفر در این كشور به زندان افتاده اند و بسیاری از زندانیان مورد شكنجه و بدرفتاری قرار گرفته اند؛ همچنین شمار زیادی از زندانیان غیرنظامی در دادگاههای نظامی فاقد معیارهای بین المللی محاكمه شده اند. 

عفو بین الملل می افزاید: فعالان سیاسی و رهبران مخالفان دولت به احكام سنگینی از جمله حبس ابد محكوم شده اند و بسیاری از شركت كنندگان در تظاهرات علیه دولت از كار و تحصیل محروم شده اند. 

درهمین رابطه كمیته حقیقت یاب بحرین هم بر وقوع نقض حقوق بشر در بحرین تأكید كرده و خواستار انجام تحقیقات مستقل، محاكمه جنایتكاران و اصلاحات در بحرین شده است.

لازم به ذكر است منابع بحرینی اعلام كردند كه امروز صبح (یكشنبه ۷ خرداد) انقلابیون در اعتراض به بازداشت زنان در زندانهای رژیم آل خلیفه، خیابان های اصلی این کشور را بستند.
https://taghribnews.com/vdcfjxd1.w6dveagiiw.html
مرجع : خبرگزاري ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی