تاریخ انتشار۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : 165547

نابود شدن زیر ساخت های غزه توسط صهیونیست ها

فعالان اقتصادی در غزه می گویند نابودی زیرساختهای اقتصادی غزه ، میراث شوم تهاجم رژیم صهیونیستی به این منطقه است.
نابود شدن زیر ساخت های غزه توسط صهیونیست ها
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)شبکه تلویزیونی الجزیره با انتشار گزارشی اعلام کرد: حملات اسرائیل به غزه بخش قابل توجهی از زیر ساختهای این منطقه را از بین برد، کمبود برق سبب تشدید مشکلات مردم غزه شده است.
 
این گزارش افزود: اسرائیل در حملات اخیر به غزه، تنها نیروگاه تولید برق این منطقه را هدف حملات قرار داد، نتیجه این اقدام، آسیب دیدن شبکه انتقال برق در غزه شد و ساعات دسترسی مردم غزه به برق را در روز کاهش داد.از زمان شروع جنگ غزه، هشتاد درصدمردم این منطقه با جمعیت یک میلیون و هشتصد هزار نفری، روزانه فقط چهار ساعت برق دارند.
 
بر اساس این گزارش، اسرائیل زیرساختهای غزه را به شدت تخریب کرده است، مسئولان نیروگاه تولید برق غزه می گویند چهار مرتبه از مقامات اسرائیلی خواستند تا این نیروگاه را هدف قرار ندهد اما به این خواسته توقف نشد. به گفته مسئولان این نیروگاه، براوردهای اولیه خسارت وارد به این نیروگاه ده تا پانزده میلیون دلار است.
 
این گزارش می افزاید: مقامات فلسطینی می گویند بازسازی زیرساختهای ویران شده غزه و خانه های تخریب شده این منطقه در حملات اسرائیل حدود شش میلیارد دلار هزینه نیاز دارد. البته این آمار، ارزیابی ها و برآوردهای اولیه است. 

بر اساس این گزارش، مقامات اسرائیلی از روز اول شروع جنگ گفته بودند فقط مواضع حماس را هدف قرار خواهند داد اما می بینیم که بسیاری از زیرساختهای غزه ازجمله جاده ها تخریب شده است.
https://taghribnews.com/vdcfjtdyew6dvta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی