تاریخ انتشار۱۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 73484
معرفی کتاب

"پدر، پسر، روح القدس" بیانی از عشق حسینی در شعر شعرای مسیحی

کتاب پدر، پسر، روح القدس تجلی عشق علوی و شور حسینی در آثار شاعران و نویسندگان مسیحی است.
"پدر، پسر، روح القدس" بیانی از عشق حسینی در شعر شعرای مسیحی
به گزارش تقریب(تنا)،
کتاب "پدر، پسر، روح القدس" به قلم "محمدرضا زائری" به معرفی شعرای مسیحی که در ارتباط با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شعر سروده‌اند، می‌پردازد.

این کتاب که از سوی انتشارات خیمه منتشر شده، شامل عناوینی چون: "خورشید درخشان ولایت در چشم منتظر مسیحی"، "أنا المسیحی أبکانی الحسین"، "نگاهی به مجموعه امام علی صدای عدالت بشری"، "چه عشق و چه نفرت معرفت می‌خواهد"، "مدرسه عاملیه بیروت و مجالس عاشورایی"، "ادای دین به نهج البلاغه" است .

زائری در این کتاب تلاش نموده‌ است به معرفی تعدادی از شعرای مسیحی که در ارتباط با اهل بیت پیامبر اسلام و به ویژه امام حسین‌(ع) پرداخته و به نمونه‌هایی از اشعار آنها اشاره می‌کند.
 
در بخشی از کتاب به قسمتی از شعر "جرج زکی هاشم" شاعر مسیحی، نویسنده و استاد دانشگاه لبنانی با عنوان "یا ابن الکرام" اشاره شده و آمده است: 
ای سرور شهادت، شعر چه ارزشی دارد اگر حامل پیام ارزش ها نباشد، این گونه یاد و نام تو نه تنها فخر قهرمانان است بلکه ای حسین، تو در خاطر خدا جا داری ...و ای کربلا، خاک معطر تو به خون پاکی آبیاری شد که با عزت و شرافت کودکانی از آن می رویند که در فلسطین سر بر می آورند. در وجود هر کودکی یک حسین مقاوم هست که با هر متجاوز به حق می‌ستیزد. فروغ پیروزی میان قطرات اشک در چشم این کودکان می‌درخشد. آفرین بر تو یا حسین، اینان کودکان و نوادگان تواند که در ایستادگی و قیامشان جاودانه شده‌ای و پیامت در جگر هایشان حک شده است.

در تو می‌نگرم که میان میدان ایستاده‌ای؛ چون قهرمانی که از بهشت آمده و فراتر از انسان ها همه با شر و نادرستی می‌ستیزد. چونان شیر ایستادی و چون گرگان گرسنه و شغالان گردت را گرفتند. آفرین بر مرگی که عظمت دین را در خود دارد. آنان دغدغه‌ای جز سلب خلافت نداشتند اما تو نگران دین بودی. در یک دست شمشیر داشتی و در یک دست قرآن. در تمام روزگار نام تو رمز ایثار و شهادت شد و نام آنان رمز کفر، و ای حسین، امروز یاد تو در دلهایمان چون آیات الهی جاودانه است.


https://taghribnews.com/vdcfjjde.w6dmcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی