تاریخ انتشار۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : 165277

عامل اصلی تشکیل دهنده داعش، افکار منحرف است

شاید افکار منحرف تکفیری بتواند در برهه ای از زمان و در مساحتی معین به خاطر حمایتهای داخلی و خارجی موفق عمل کند، اما در نهایت شکست خواهد خورد.
عامل اصلی تشکیل دهنده داعش، افکار منحرف است
دکتر "علی العلی" نویسنده و پژوهشگر کویتی در گفتگو با خبرنگار تقریب در خصوص چگونگی شکل گیری داعش در عراق گفت: شکل گیری داعش و مسائل مربوط به آن در عراق سوابق زیادی دارد؛ تشکیل دهنده اصلی داعش در حقیقت فکر منحرف است، که بر گرفته از احزاب اجنبی و بیگانه است و هدف آن بر هم زدن استقرار و آرامش در جامعه اسلامی و اجزای آن و ایجاد اختلاف بین اقلیتها و طوایف و ادیان است.

وی در ادامه با اشاره به تحولات کنونی عراق ابراز داشت: آنچه که در عراق در حال روی دادن است مرحله ای بحرانی در تاریخ جهان اسلام است و تحولات موجود در عراق تحولاتی اساسی است که اگر منطقه در آن پیروز شود ممکن است امنیت دائم برقرار شود. اقداماتی که امروز مرجعیت عراق در مورد مقابله با گروههای تروریستی به آن اقدام کرده اند نشان دهنده هوشیاری خوب آنان است و به بعد اساسی این مرحله حساس عراق که هماند دوره ورود استعمار انگلیس و وجود دولت عثمانی است توجه دارد.

العلی در در پاسخ به این سوال که چرا داعش علی رغم داشتن ادعای مسلمان بودن از مردم فلسطین و غزه حمایت نمی کند، تصریح کرد: افراد و احزاب مختلفی ممکن است شعارهایی برای خود داشته باشد اما نکته مهم، امکان اشتباه بودن این شعارها است. در طول تاریخ شاهد شعارهای مختلف از جانب احزاب مختلف بوده ایم که بعدها متوجه منحرف بودن آن احزاب و اشتباه بودن شعار آنان شده ایم.

این پژوهشگر کویتی در ادامه و در مورد اینکه داعش تا چه اندازه توانسته است در ایجاد اختلاف بین مسلمانان و مخصوصا شیعه و سنی موفق عمل کند، گفت: امروز شاهد بیداری وسیعی از سوی مردم و علمای امت
اسلامی هستیم و با وجود این هوشیاری تفکر تکفیری داعش به طور کامل از جانب امت اسلامی مردود است؛ امت اسلامی در طول تاریخ خود حوادث این چنین زیادی را شاهد بوده است که شاید در یک زمان مشخص و در یک مساحت معین به خاطر حمایتهای خارجی و داخلی موفق عمل کرده باشند، اما در نهایت اینها دوامی ندارند و عمرشان به پایان خواهد رسید.
https://taghribnews.com/vdcfetdyew6dv0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی