تاریخ انتشار۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۹:۲۳
کد مطلب : 564878
شبستری در گفتگو با تقریب:

شعار "انا من حسین" اربعین امسال، یعنی وحدت تحت لوای امام حسین(ع) می تواند محقق گردد

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: امام حسین(ع) کشته راه دین و پیامبراسلام است؛ بر این اساس حضرت محمد(ص) فرمودند "انا من حسین"؛ طبیعتا اگر وحدتی می خواهد شکل بگیرد بر محوریت وجود با برکت پیامبراسلام و کسانی که خود و خانواده خود را قربانی راه پیامبراسلام(ص) کردند، می تواند باشد.
شعار "انا من حسین" اربعین امسال، یعنی وحدت تحت لوای امام حسین(ع) می تواند محقق گردد
حجت الاسلام والمسلمین شیخ جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب شعار اربعین امسال را بسیار قابل تامل و محور وحدت دانست و اظهار داشت:  رسول مکرم(ص) اسلام فرمودند: "حسین منی وانا من حسین"، نکته مهمی در این فرمایش می باشد؛ "انا من حسین" که شعار امسال نیز است دارای تامل می باشد.

وی افزود: روشن ترین تفسیر از این بیان پیامبراسلام(ص) این است که بقای نام و یاد پیامبراسلام(ص) و مرام وآیین ایشان در گرو امام حسین(ع) است، در واقع حضرت با قیامی که انجام دادند دین ایشان را زنده کردند.

شبستری عنوان کرد: امام حسین(ع) کشته راه دین و پیامبراسلام است؛ بر این اساس حضرت فرمودند "انا من حسین"؛ طبیعتا اگر وحدتی می خواهد شکل بگیرد بر محوریت وجود با برکت پیامبراسلام و کسانی که خود و خانواده خود را قربانی راه  پیامبراسلام(ص) کردند، می تواند باشد.

وی تصریح کرد: کسانی که در راه پیامبراسلام(ص) ایثار کرده اند، بهترین محور وحدت می توانند باشند؛ در این راستا امیدواریم اربعین به بهترین و با شکوه ترین نحو برگزار گردد زیرا این مراسم نمادی از وحدت تمام گروه های اسلامی است، حتی گاها غیرمسلمانان با عشق و شوق اباعبدالله به عنوان کسی که کشته راه عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و ستم است، حضور پیدا می کنند.

وی در پایان تاکید کرد:  اثرات وجود با برکت حضرت می تواند جوامع اسلامی را هدایت نمایدکه امیدواریم امسال نیز به مانند سال های گذشته و بین اقوام و ادیان عراقی که این روزها با چالش هایی روبرو شده اند، صلح و آرامش برقرار باشد و شاهد شکوه و عظمت مراسم اربعین حسینی باشیم.

انتهای پیام/
https://taghribnews.com/vdcfejdtcw6dvca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی