تاریخ انتشار۱۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 101286

دیدار هنیه با اعضای کاروان "مایل‌ها برای لبخند"

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در نوار غزه با اعضای کاروان شماره ۱۴ مایل‌ها برای لبخند دیدار و خوشحالی خود و ملت فلسطین از سفر فعالان صلح خارجی به منطقه محاصره شده نوار غزه را اعلام کرد.
دیدار هنیه با اعضای کاروان "مایل‌ها برای لبخند"
به گزارش تقریب(تنا)، اسماعیل هنیه در این دیدار خاطر نشان کرد: سفر این کاروان‌ها به نوار غزه نشانگر نقش محوری و اساسی مساله فلسطین در میان امت و تنها نبودن ملت فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی است. 

هنیه با بیان این که ملت فلسطین به اصول و حقوق خود پایبند بوده و از آن عقب نشینی نخواهد کرد، افزود: ما دیدیم که امت در مقابل اوضاع ناگوار غزه قیام می‌کند و بهار قدس که ناشی از صبر و پایداری اهالی غزه بود، موجب شعله‌ور شدن آتش خشم امت علیه رژیم صهیونیستی شد و ملت‌های منطقه تعدادی از دیکتاتورهایی را که نقش سپر دفاعی را برای دولت عبری ایفا می کردند و در مقابل ریخته شدن خون شهروندان فلسطینی در نوار غزه و حمله ارتش عبری به این منطقه اعتراضی نمی‌کردند، از اریکه قدرت به زیر کشیدند.

نخست وزیر فلسطین تاکید کرد: ما ممطئن هستیم آزادگان جهان که حجم وسیعی از ملت های منطقه را تشکیل می‌دهند و به ویژه ملت مصر به محاصره غزه راضی نخواهند شد و در واقع می‌توان گفت که عامل محاصره غزه همان نظام سابق مصر بود و نه ملت آن.

هنیه سپس به اوضاع آوارگان فلسطینی مقیم اردوگاه های خارجی و به ویژه لبنان اشاره کرد و خواستار لغو محاصره اردوگاه نهر البارد و تحقیق درباره دلایل کشته شدن آوارگان فلسطینی و تعمیر و بازسازی خرابی‌های ایجاد شده در این اردوگاه شد.

دکتر عصام یوسف مسئول هماهنگی فعالیت های کاروان مذکور نیز تاکید کرد که کاروان شماره ۱۴ مایل ها برای لبخند در راستای سفر کاروان های قبلی آن به غزه سفر می کند و این اقدام از سوی جمعیت شرکای صلح و کمپین اروپایی لغو محاصره غزه صورت می گیرد. 

نزدیک به ۴۱ فعال صلح خارجی از کشورهای مختلف عربی و اروپایی در این کاروان حضور دارند.
 
سفرهای مکرر کاروان های اعلام همبستگی به غزه نشانگر قصد و نیت ملت های عربی و اصرار آنها بر لغو محاصره نوار غزه است.
https://taghribnews.com/vdcfcydyvw6dx0a.igiw.html
مرجع : مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی