تاریخ انتشار۱۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : 101187
وزیر امور خارجه:

۵۰۰ میلیون دلار مجموع کمک های ایران به افغانستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در ششمین نشست بین المللی ویژه افغانستان در توکیو جمع کمک های کشورمان را به افغانستان بیش از۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: تهران به تعهدات خود برای بازسازی افغانستان عمل کرده است.
۵۰۰ میلیون دلار مجموع کمک های ایران به افغانستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "علی اکبر صالحی" افزود کمک های ایران در قالب اجرای طرح های زیربنایی از جمله حدود ۳۰۰ کیلومتر جاده ، ۲۰۷ کیلومتر خط آهن ، برق رسانی وآب رسانی، کلینیک های تخصصی و پذیرش بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز و ۶۰۰ دانشجوی افغان در ایران صورت گرفته است.

وی گفت: در عین حال ایران به اعطای کمک های مالی و اجرای طرح های زیر بنایی در افغانستان ادامه خواهد داد و به همه تعهدات خود در این زمینه پای بند خواهد بود.

وزیر امور خارجه ایران بر لزوم توجه جامعه جهانی به مشکلات پناهندگان افغان و فراهم کردن شرایط بازگشت آنان به موطنشان تاکید کرد و افزود: سند راهبردی چهارجانبه میان کمیساریای عالی سازمان ملل متحد، ایران، افغانستان و پاکستان برای سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ باید اجرا شود.

صالحی حضور ده ساله نیروهای نظامی خارجی در افغانستان را عامل نهادینه شدن تروریسم و افزایش قاچاق مواد مخدر و بی ثباتی بیشتر در این کشورخواند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین بر مسئولیت دولت و جامعه مدنی افغان در مبارزه جدی تر با فساد اداری و قاچاق مواد مخدر تاکید کرد و گفت: دولت افغانستان باید با استفاده از همه نیروهای اجتماعی و آشتی ملی برای استقرار صلح وثبات و توسعه اقتصادی این کشور گام بردارد. 

لازم به ذکر است، ششمین نشست بین المللی درباره افغانستان با حضور وزیران امور خارجه و مقامات عالی رتبه کشور های مختلف در توکیو آغاز شد.
https://taghribnews.com/vdcfcydyew6dxya.igiw.html
مرجع : خبرگزاری ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی