تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 83078

ادامه اعتراض جنبش تسخیر در اوکلند و دستگیری دو معترض

پلیس امریکا، دو معترض نظام سرمایه‌داری را که سرگرم برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز علیه خشونت پلیس در اوکلند کالیفرنیا بودند، بازداشت کرده است.
ادامه اعتراض جنبش تسخیر در اوکلند و دستگیری دو معترض
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این افراد، شنبه شب در پی درگیری نیروهای پلیس با گروهی از معترضان تصرف اوکلند، بازداشت شدند،معترضان از برخورد خشونت آمیز پلیس با یک راننده زن و بازداشت وی به خشم آمده بودند.

راه‎پیمایی شنبه شب دومین راه پیمایی برگزار شده از زمان درگیری‌های خیابانی معترضان تصرف اوکلند با نیروهای پلیس در اواخر ژانویه تا کنون محسوب می‎شود.

"مارک میسون" عضو جنبش تسخیر شهر اوکلند امریکا درباره خشونت های اخیر پلیس علیه معترضان به پرس تی وی گفت:این خشونت ها ادامه سرکوب آزادی بیان و حق تجمع مردمی در اعتراض به سیاست های دولت است. پلیس آمریکا سابقه طولانی در سوء استفاده از قدرت دارد.

میسون در عین حال گفت : این جنبش با وجود حملات خشن پلیس به اعتراضات خود ادامه می دهد.

وی افزود: معترضان که طبق قانون اساسی حق تجمع و بیان اعتراض خود را دارند ، با خشونت بی حد و حصر پلیس مواجه شده اند.اعضای جنبش تسخیر اوکلند همچنان هدف عملیات تهدید و ارعاب و حملات پلیس قرار دارد و دولت فدرال نیز هیچ اقدامی برای جلوگیری از رفتارهای پلیس انجام نمی دهد.

مارک میسون افزود: برغم فضایی که پلیس در اوکلند ایجاد کرده است ، معترضان مصمم هستند به تظاهرات خود در اعتراض به نقض آزادی بیان و مخالفت با نظام سرمایه داری و مالیات ندادن طبقه یک درصدی ادامه دهند،مردم سراسر آمریکا نیز به شیوه های مختلف حمایت خود را از آنها اعلام می کنند.

در درگیری‌های خیابانی معترضان تصرف اوکلند با پلیس در اواخر ژانویه، صدها معترض بازداشت شدند.

این درحالی است که، پایگاه خبری اوکلند اعلام کرده است که اعتراضات به طور هفتگی هر شنبه، ادامه خواهد داشت.

جنبش "تسخیر" در امریکا، ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱، هنگامی آغاز شد که گروهی از تظاهرکنندگان در اعتراض به توزیع نابرابر ثروت و نفوذ گسترده شرکت‌های بزرگ در سیاست‌های دولت امریکا، در منطقه تجاری نیویورک تجمع کردند.

به استثنای بازداشت های اخیر، پلیس از زمان آغاز اعتراضات تا کنون دست‎کم شش هزار و ۳۱۹ معترض تصرف را بازداشت کرده است.
https://taghribnews.com/vdcfcxdc.w6dmeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی