تاریخ انتشار۱۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : 96768
امام جمعه موقت تهران:

حضرت امام خمینی(ره) مایه عزت و وحدت اسلام و مسلمین/ ۱۵ خرداد نشان داد که اسلام نمی میرد

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با گرامیداشت ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام(ره) را تحفه ای برای جهان و مایه عزت، شرف و وحدت اسلام و مسلمین خواند.
حضرت امام خمینی(ره) مایه عزت و وحدت اسلام و مسلمین/ ۱۵ خرداد نشان داد که اسلام نمی میرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه نخست نمازجمعه تهران ایجاد تسهیلات لازم برای ازدواج جوانان را از مسئولان و برنامه ریزان کشور خواستار شد و گفت: برای کسب کرامت انسانی، تشکیل خانواده زینت و تکامل است.

امام جمعه موقت تهران افزود: مهمترین مسئله در دین اسلام این است که برکت زندگی انسان در کار و معاش محدود نمی شود بلکه بر تشکیل خانواده تاکید بسیار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: کاهش فرزند به ویژه در خانواده هایی که تربیت یافتگان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند، جفای به اهل بیت (ع) ، ظلم به پیامبر (ص) و ظلم به مکتب ماست.

وی تأکید کرد: برنامه ریزان، طراحان ، فرهنگ سازان ، دانشگاهیان ، حوزویان و بزرگانی که خود را، متکفل امور دینی و تربیتی مردم می دانند برای ایجاد تسهیلات لازم جوانان همت کنند تا بدون ترس از مشکلات زندگی، قدم در عرصه زندگی خانوادگی بگذارند و شجاعانه با مشکلات مقابله کنند.

خطیب نمازجمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ولادت با سعادت امام علی (ع) گفت: امامت منصبی الهی است عهد الناس نیست، عهدالله، برای مردم و به نفع آنان است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امامت را جزو ضروریات قطعی زندگی بشر دانست و افزود: منهای رهبری آسمانی این منصب، زندگی بشر با زحمت همراه است و اگر هدایت الهی در زندگی بشر نباشد، بشر با زحمت و سر در گمی مواجه می شود.

وی گفت: کسی که با هدایت الهی زندگی کند دچار گمراهی و دردسر نمی شود. امامت، هدایت و رهبری بشر در عرصه های سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی و بین المللی است و ضامن اجرایی الهی شدن این ارتباطات نیز رهبری و حکومت صالح است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: حکومت، جامعه را در ریل دین خط گذاری می کند و در مسیر الهی شدن پیش می برد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک ولادت با سعادت امام جواد (ع) ویژگیهای شخصیتی آن امام همام (ع) را تبیین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نمازجمعه تهران با گرامیداشت ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام(ره) را تحفه ای برای جهان و مایه عزت، شرف و وحدت اسلام و مسلمین خواند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به مناسبت های پیش رو، سالروز ۱۵ خرداد را گرامی داشت و گفت: در روزگاری که اسلام و دین را برخی ها مرده می دانستند، ۱۵ خرداد نشان داد که اسلام نمی میرد.

وی با گرامیداشت ۱۴ خرداد سالروز رحلت امام خمینی (ره) گفت: حضرت امام (ره) به عنوان یک فرد اسلام جامع بود که عرفان، خلوت با خدا، گریه های شبانه و توسل به پیغمبر(ص) و دودمان او در ایشان وجود داشت.

حجت الاسلام صدیق افزود: نخستین بار بود که در میان علما و بزرگان در عصر غیبت شخصی مانند امام خمینی(ره) پیدا شد و رهبری سیاسی جهان بشریت را به عهده گرفت، به نحوی که ایشان محور جهان اسلام و مایه هدایت جهان و تلاش ایشان حرکت امت ها به سمت امت واحده بود.

امام(ره)، الگوی کاملی از اسلام سیاست، اسلام جهاد و اسلام شجاعت و زهد و عرفان را ارائه کردند
امام جمعه موقت تهران گفت: امام(ره)، الگوی کاملی از اسلام سیاست، اسلام جهاد و اسلام شجاعت و زهد و عرفان را ارائه کردند و نشان دادند که ولایت فقیه، ولایت فقاهت، معرفت و شجاعت است.

وی افزود: امام راحل (ره) در زندگی پربرکتش به احیای کرامت انسانی توجه ویژه داشتند و به آرای تک تک انسان ها اعتبار بخشیدند.

حجت الاسلام صدیقی گفت: در دنیا آراء رای گیری تابع پول، قدرت و در چارچوب احزاب است و آنجا مردم به طور طبیعی در صحنه نیستند و قدرت میان چند حزب تقسیم می شود و از متن مردم وارد عرصه ها و مسئولیت ها نمی شوند، اما این امام(ره) بود که اعتبار و رتبه نظام را به آرای مردم گره زد.

امام جمعه موقت تهران افزود: امام (ره) چنان بلوغی برای جامعه ایجاد کردند که مردم با این بلوغ به انتخابی الهی دست زدند، ایشان هم به دین تکیه می کرد و هم به مردم لذا مسئله رهبری و ولایت پیوند میان امت و خدا بود.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه خطبه دوم گفت: مسئله اخلاق حکومتی در همه دنیا به جز سلسله حکومت انبیاء به دنیا آلوده شده است .

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: اینگونه القاء می شد که مدیریت ، سیاست و رهبری کلان جامعه با تقوای کامل ، خداترسی و ریزبینی جمع نمی شود اما امام (ره) آن را عملی کرد .

وی با بیان اینکه حضرت امام راحل شجاع و نترس بود گفت : در پیاده کردن قانون قصاص بدون اعتنا به جوسازی شرق و غرب، حدود الهی و همه قوانین الهی را مورد توجه قرار دادند .

امام جمعه موقت تهران به آغاز به کار مجلس نهم اشاره و اضافه کرد: امروز که مجلس شورای اسلامی کار خودش را آغاز کرده است و مردم آنها را به عنوان نمایندگان خود برگزیده اند ، باید در ولایت مداری و تعبد به دین و ولایت جلوه امام باشند .

وی گفت : هنر نماینده مجلس راضی کردن احزاب و گروه ها نیست ، امتحان الهی است و توقع ما از مجلس این است که بنای جدیدی بگذارند و هر هفته کلاس اخلاق داشته باشند .

صدیقی افزود : توجه دادن نمایندگان مردم به موضوعات اخلاق همینطور وزارت خارجه ، دولت ، قوه قضائیه و سایر دستگاه ها باید در اولویت باشد ، اگر این بنا درست باشد همه چیز درست می شود .

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود تأکید کرد: امروز حقوق هسته ای ایران برای ملت ایران، حقی غیرقابل انکار است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به مسئله مذاکرات بغداد گفت: به فضل الهی به رغم طرح ها و روش های مزورانه دنیای غرب که بعد از نشست استانبول، تحریم ها را تنگتر کردند و شعارها و حرف هایشان را در مسیر فشار بر ملت ایران قرار دادند، مثل همیشه چون به خدا اعتقاد ندارند و ایمان ملت ایران را نمی توانند لمس کنند و فکر می کنند اگر آنها با تبلیغات روانی و با کارها و برنامه های عملی فشار را به مردم ایران زیاد کنند، مردم عقب نشینی می کنند که مردم ایستادند .

وی افزود : همان مطلبی که تیم ایرانی و مسئول متدین، متین و شایسته این تیم به آنها مطرح و یادآوری کرد که ما الآن در کجا مذاکره می کنیم که زمانی صدام اینجا بود و شما و همه قدرت های استکبار همه نوع امکانات را به وی دادید و آخرین فشارهای نظامی اقتصادی و تحریم را بر مردم وارد کردید و الآن صدام کجاست و ما در چه موقعیتی قرار داریم، چرا از این جریان شما عبرت نمی گیرید.

حجت الاسلام صدیقی افزود: این برخورد واقع بینانه متکی به تجربه و سند دینی کارساز بود و ملت ایران ایستاده است همان گونه که ولایت، فرهنگ ، دین، رکن زندگی و جان مردم است ، امروز حقوق هسته ای ایران برای ملت ایران حقی غیرقابل انکار است.

هوشیاری انقلابیون ، فرهیختگان و علمای مصر
امام جمعه موقت تهران انقلابیون ، فرهیختگان و علمای مصر را به هشیاری در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور فراخواند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در بخش پایانی خطبه نمازجمعه تهران گفت: متأسفانه در انتخابات مصر موضوع راه یافتن احمد شفیق از عوامل برجسته رژیم فاسد مبارک به دور دوم انتخابات جزو مسائلی بود که بر اساس اسناد، سرمایه گذاری و دخالت عربستان سعودی و دست بردن در آراء، قطعی است.

وی تأکید کرد: از فرهیختگان ، علما و انقلابیون مصر که با تقدیم شهدا و مجاهدت خود به میدان آمدند، انتظار می رود این مسئله را جدی تر بگیرند و با تشویق مردم مسلمان مصر، به آنان امید بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: انتظار می رود اخوانی ها نیز با ارایه برنامه روشن و شفاف، آهنگ مقابله با رژیم صهیونیستی و آمریکا را شعار اصلی خود قرار دهند تا با اتحاد کلمه به سامان برسند.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دخالت بیگانگان در امور داخلی سوریه افزود: این در حالی است که این کشور در مسیر اصلاحات پیش می رود، قانون اساسی اش را به آرای عمومی گذاشته و مجلس قانونگذاری تشکیل شده است.

وی گفت: در حالی که حضور مردم سوریه در انتخابات در منظر جهانی بوده است، ممانعت از پیش بردن روند اصلاحات و تسلیح گروههای خاص جز دخالت در امور داخلی این کشور ، پیشگیری از روند اصلاحات و جلوگیری از اتکاء به آرای‌ عمومی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: از کشورهای منطقه توقع داریم کار خود را با ملتهایشان سخت تر نکنند ، مردم حامی دولتهایی هستند که با رژیم صهیونیستی و آمریکا مقابله می کنند، زیرا امت اسلامی در مقابله با رژیم صهیونیستی به غده سرطانی اتفاق نظر دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) را نکوداشت اسلام ، جهاد ، مقابله با رژیم صهیونیستی و تکریم بشر دانست.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: یکی از برکات امام خمینی (ره) این بود که با ایجاد مسئله ولایت فقیه در متن قانون اساسی آن را ضامن اجرای اسلامیت و جمهوریت قرار داد و انگشت اشاره امام راحل (ره) در این باره به کفایت و کرامت مقام معظم رهبری بود که از این شایستگی برخوردارند.
https://taghribnews.com/vdcfced1.w6dvvagiiw.html
مرجع : irib
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی