تاریخ انتشار۱۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 101097

بحران یورو محور دیدار آتی اولاند و كامرون

دفتر نخست وزیری انگلیس از دیدار روز سه شنبه اولاند رئیس جمهوری فرانسه با دیوید کامرون و گفتگو درباره بحران یورو خبر داد.
بحران یورو محور دیدار آتی اولاند و كامرون
به گزارش خبرگزاری تقریب "تنا" ،  "فرانسوا اولاند" روز سه شنبه در اولین سفر رسمی خود از زمان احراز مقام ریاست جمهوری وارد پاریس می شود و با "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس دیدار  و درباره طیف گسترده ای از مسائل از جمله بحران یورو با یکدیگر گفتگو می کنند.

این سفر درحالی انجام می شود که موضع کامرون درباره یورو واکنش های متعددی را در فرانسه به همراه داشته است.
نخست وزیر انگلیس دوشنبه گذشته شرایط فعلی برای عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا را غیر قابل قبول خواند اما در عین حال مخالفت خود را با درخواست اعضای حزب محافظه کار راستگرا برای برگزاری همه پرسی در این باره اعلام کرد.
نمایندگان پارلمان انگلیس نیز سال گذشته طرح برگزاری همه پرسی در خصوص حضور در اتحادیه اروپا را رد کردند. طرح با ۴۸۳ رای موافق در برابر ۱۱۱ رای مخالف رد شد.
انگلیس از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که به حوزه پول واحد اروپایی و همچنین حوزه کشورهای شینگن نپیوسته است. بر اساس برخی نظرسنجی های منتشر شده در رسانه های انگلیس در حال حاضر بیش از نیمی از مردم خواستار خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند.
کامرون که کشورش از اعضای منطقه یورو نیست، اعلام کرده است: انگلیس از مهاجرت ثروتمندان فرانسوی که در پی فرار از طرح فرانسوا اولاند برای افزایش ۷۵ درصدی میزان مالیات ها بر اقشار پر درآمد هستند، استقبال می کند.
در پی این اظهارات اولاند در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد: هر کس باید مسئولیت آنچه را که بیان می کند، برعهده بگیرد، همانطور که من برعهده گرفتم.
وی افزود: درست در زمانیکه اعضای اتحادیه اروپا نیازمند هماهنگی بیشتر با یکدیگر هستند، هیچ اقدامی را برای شکننده کردن این ائتلاف انجام ندادم.
لازم به ذكر است دیدار یک روزه کامرون و اولاند در ادامه گفتگوهای رهبران فرانسه و انگلیس در نشست گروه هشت در ماه می گذشته در آمریکا است.
https://taghribnews.com/vdcf1ydyew6dxxa.igiw.html
مرجع : خبرگزاري فرانسه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی