تاریخ انتشار۱۴ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 89009

اندرز های شريك دزد و رفيق قافله

تنا - اختصاصی
اندرز های شريك دزد و رفيق قافله
سفير امريكا در قاهره خانم آن پاترسون اخيرا جنبش اخوان المسلمين را از ارتباط با ايران برحذر داشته و گفته است كه كاخ سفيد در نتيجه ارتباط ميان جنبش اسلامی مصر و ايران در تنگنا قرار مي گيرد.

البته ارتباط ميان ايران با جنبش اسلامی مصر بطور عام به صدها سال و جنبش اخوان المسلمين بطور خاص به ده ها سال قبل بر می گردد. شركت آيت الله كاشانی از رهبران اسلامی نهضت ملی ايران در كنفرانس قدس در بيت المقدس در سال ۱۹۳۶ و نيز ديدار شهيد نواب صفوی در سال ۱۹۴۸ از قاهره و ملاقات با رهبران اسلامی از جمله شهيد حسن البنا مؤسس و مرشد عام جنبش اخوان المسلمين بخشی از اين ارتباط تاريخی ميان دو كانون اصلی جنبش اسلامی در دوران معاصر يعنی ايران و مصر است. به عبارت ديگر هنوز خانم پاترسون متولد نشده يا در گهواره بود كه اين دو جنبش با يكديگر پيوند عميق داشته اند.

در واقع ايران و مصر و جنبش های اسلامی در آن ها، چه به لحاظ فكری و نظری و چه در عرصه های عملی و اجرايی، همواره از يكديگر تأثير پذيرفته و برهم تأثير گذاشته اند و اين امر به علل و ريشه های تاريخی، تمدنی و ژئوپلتيك دو كشور بر می گردد و نه باراده قدرت های خارجی و نه بفرموده، تا چه رسد به توصيه های سفير امريكا در قاهره.

امريكا اگر می توانست قطعا مانع سقوط مبارك می شد اما چون نتوانست، پس از سال ها شراكت با دزد، تصميم گرفت تا رفيق قافله باشد تا شايد قافله را از مسير انقلاب و مصالح ملی مردم مصر منحرف سازد. حالا هم كه می بيند برخلاف انتظار آن ها مردم رو به جنبش اسلامی آورده اند، به نصحيت و توصيه به جنبش ها و رهبران دينی می پردازد، بدون آن كه مروری داشته باشد بر پرونده سياه امريكا در مصر و در منطقه خاورميانه كه هزاران شهروند نظامی و غير نظامی مصری و فلسطينی و لبنانی و سوری و .. از زن و كودك و مرد و پير و جوان قربانی حمايت های كوركورانه امريكا از اسرائيل و جنايات اين رژيم بوده اند.

در حالی كه زخم جنايات امريكا و همپيمانش اسرائيل و رژيم های مزدور امريكا همچنان بر پيكر مردم مصر تازه است خانم پاترسون چگونه از ملت مصر می خواهد تا با ايران دشمنی ورزد و با ايران قطع رابطه كند؟ اين است معنای عصر ارتباطات؟

سيد مرتضی نعمت زاده
https://taghribnews.com/vdcf1xdc.w6d1xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی