تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۸:۴۹
کد مطلب : 159797
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

هدف اصلی بعثت پیامبراكرم(ص) و همه انبیاء هدایت و تزكیه مردم است

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هدف اصلی بعثت پیامبراكرم(ص) و همة انبیا هدایت و تزكیه نفوس عامه است كه این محور اصلی یعنی همان هدایت نمودن جامعه و بازداشتن آنها از گمراهی و ضلالت می‌باشد.
هدف اصلی بعثت پیامبراكرم(ص) و همه انبیاء هدایت و تزكیه مردم است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد، حجت الاسلام روحانی نیا، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار تقریب (تنا) اظهارداشت: هدف از رسالت پیامبر اسلام، از بین بردن شرک، احسان به والدین، ممانعت از فرزندکشی، اجتناب از همه زشتی ها، ممانعت از آدمی کشی،عدم خیانت به مال یتیم، جایز نشمردن کم فروشی، تکلیف بر انسانها به قدر توانائی، صدق و راستی و دوری از دروغ، وفا به عهد الهی و... می باشد. 

حجت الاسم روحانی نیا تصریح کرد: خدوند تبارک و تعالی در فرازهای بسیاری از قرآن با بیانی محبت آمیز از رسول بزرگوار خود یاد می کند،در جایی با کلمه"عبده" او را از شر عداوت دشمنان به دور می دارد، نزول قرآن را برعبد خود می داند ،عبدش را به معراج می برد، محمد فقط رسول خداست، من تورا نفرستادم مگر آن که رحمتی برای دو عالم باشی ، رسول بزرگوارو...و در نهایت خداوند می فرماید:" خدا و ملائکه خدا بر محمد(ص) درود می فرستند، ای کسانی که ایمان آورده اید، سلام و درود بسیار براو بفرستید. ( احزاب /۵۶). 

وی مبعوث شدن پیامبر اعظم(ص) به رسالت را نقطه عطف تاریخ و نیز بزرگ‌ترین حادثه تاریخ جهان اسلام دانست و خاطر‌نشان کرد: اگر از صدر اسلام تا آخر الزمان را به بدن انسان تشبیه کنیم، بعثت پیامبر به عنوان قلبی تپنده در پیکره جامعه اسلامی خودنمایی می‌کند. 

وی ،پیامبر اسلام را بالاترین و کامل‌ترین فرستاده خداوند بر بشریت دانست و او را معلمی خواند که بالاترین مراحل آزمایش الهی را پشت سر نهاده بود. 

وی افزود: هدف اساسی بعثت پیامبر(ص) تزکیه و تعلیم بشریت بود و با توجه به جو اختناق و بداخلاقی موجود در جامعه جاهلیت عربستان نباید از اهداف رسالت رسول اعظم غافل ماند. 

وی اضافه کرد: نسل نواندیش جامعه بایستی با شناختن شخصیت پیامبر اسلام (ص) سعی کنند، ابعاد علمی، مذهبی، اجتماعی ایشان را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند .

مدیر کل تبلیغات استان همچنین با بیان اینكه علمای شیعه و سنی باید با در نظر گرفتن مشتركات دینی خود در جهت تقویت وحدت اسلامی تلاش كنند، گفت: احیای هویت اسلامی و صیانت از حرّیت انسانی در جهان با وحدانیت و تأكید بر مشتركات دینی امكانپذیر می‌شود. 

حجت الاسم روحانی نیا با بیان اینکه وحدت و یکپارچگى مسلمانان و لزوم اتحاد و اتفاق کلمه، از تعالیم و آموزشهاى اساسى آیین اسلام و از اصول فرهنگ قرآنى است افزود: بر همین اساس، قرآن کریم یکى از عمده ‏ترین و سازنده ‏ترین اهداف رسالت رسول اکرم (ص)را تالیف قلوب و ایجاد انس و تفاهم به جاى خصومت و دشمنى بیان مى‏دارد و اگر کسى در تاریخ، به دیده عبرت بنگرد این معنى را از شاهکارهاى رسالت محمدى‏ صلى الله علیه و آله مى‏یابد.
https://taghribnews.com/vdcf11dyew6dtea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی