تاریخ انتشار۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : 171027
خطیبان جمعه لبنان:

با وحدت می توان بر تروریسم تکفیری پیروز شد

تنا - بیروت
در نماز جمعه شهرهای مختلف لبنان تأکید شد: وحدت میان ملت لبنان بابی برای جلوگیری از فتنه و حملات تکفیری است که در راستای تقسیم منطقه و ایجاد تفرقه میان امت اسلامی صورت می گیرد.
با وحدت می توان بر تروریسم تکفیری پیروز شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "شیخ احمد قبلان" مفتی فقه جعفری لبنان، در نماز جمعه این هفته در مسجد امام حسین(ع) برج البراجنه بیروت، خاطرنشان کرد: سرنوشت وحدت ملی لبنان در حال محک خوردن است، زیرا اگر ما لبنانی ها اعم از مسیحی و مسلمان، برای مقابله با چالش هایی که از سوی دشمن صهیونیستی و گروه های تکفیری به وجود آمده است، آمادگی نداشته باشیم، در برابر آنان شکست خواهیم خورد و ملت ها از هم پاشیده می شود.

قبلان با اشاره به مسائل عراق و سوریه نیز گفت: این مسائل نشان دهنده آن است که طرح تقسیم منطقه و نقشه های کشورهای استعماری درحال آغاز است و ما در برابر شدیدترین خطرات قرار داریم که با وجود این تفرقه ها و تقسیم ها، نمی توانیم با آن مقابله کنیم. لذا ما باید با وسایل و روش های مختلف با این طرح مبارزه کرده و اجازه ندهیم وحدت ملی ما بازیچه برخی افراد قرار گیرد.

"سید علی فضل الله" خطیب جمعه مسجد امامین حسنین(ع) در حاره حریک بیروت نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته تأکید کرد: ما در این شرایط نیازمند ایجاد روحیه برادری میان مسلمانان و دعوت به وحدت هستیم تا جامعه اسلامی تقویت گردد.

وی از سیاستمداران لبنانی نیز خواست تا تلاش خود را به کار برده و در مقابله با خطر تفرقه که تنها یک مذهب و گروه مشخص را تهدید نمی کند، در یک صف واحد قرار گیرند چرا که این خطر تمام مناطق و مذاهب لبنان را تهدید کرده و آرامش و وحدت کشور را در خطر قرار داده است.

فضل الله همچنین تأکید کرد: موجب تأسف است که مجاهدانی که از مرزها دفاع می کنند و جان خود را در این راه اهدا می نمایند، به جای اینکه از آنان تقدیر و تشکر شود، مورد ناسپاسی و اتهامات ظالمانه قرار گیرند.

علامه "شیخ عفیف نابلسی" خطیب جمعه مجتمع سیده زهرا(س) در شهر صیدا نیز در خطبه های نماز جمعه، با اشاره به نقشه تکفیری ها برای گذشتن از مرزهای لبنان اظهار داشت: گروه های تکفیری سعی دارند با نفوذ به مرزهای لبنان، به داخل این کشور وارد شوند، در حالی که این تلاش ها بیهوده است و نخواهند توانست به شهرهای لبنان دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: تلاش حامیان این تروریست ها برای پناهندگی به لبنان نیز که به منظور تغییر برنامه های این کشور و فشار بر مقاومت انجام شده بود، با عملیات مقاومت اسلامی در مزارع شبعا با شکست مواجه شد و این مسئله نشان می دهد که حزب الله در هر شرایطی می تواند با دشمن صهیونیستی به سختی مبارزه کند.

نابلسی خاطرنشان کرد: تروریسم تکفیری و صهیونیسم دو راه برای اجرای طرح تقسیم منطقه و افزایش اختلافات میان بخش های اجتماعی، سیاسی و دینی جامعه است. و تمام این اکاذیب و سخنان تحریک آمیز که با روش های حیله گرانه به لبنان نسبت داده می شود، مرتبط با شبکه های دروغ پراکنی منطقه ای و بین المللی است که ملت ها چیزی جز فتنه و ناامنی و کشتار، از آنان ندیده اند.

"شیخ ماهر حمود" امام جمعه مسجد القدس شهر صیدا نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته، عملیات اخیر مقاومت اسلامی در شبعا را ستود و گفت: این عملیات با هدف اثبات این مسئله صورت گرفت که فتنه در سوریه، موجب بازداشتن مقاومت اسلامی از مبارزه با اسرائیل نبوده و نخواهد بود.

وی تأکید کرد: سلاح مقاومت همچنان در برابر اسرائیل قرار دارد و اگر مقاومت از جان خود می ترسید، هیچ گاه در عرسال و القلمون و سوریه و یا هرجای دیگر، در برابر دشمن صهیونیستی سلاح نمی کشید.

شیخ حمود با اشاره به اینکه هیچ یک از سیاستمداران لبنانی خواستار حضور داعش در لبنان نیست، تأکید کرد: این گروه تروریستی به وجود آمده است تا نعمت زندگی را از انسان ها سلب کرده و همه جا را تخریب کند، لذا هیچ یک از جنبش های اسلامی نخواهند توانست چنین پدیده ای را تحمل کنند.

https://taghribnews.com/vdcf0ydyew6dexa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی