تاریخ انتشار۱۹ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۹:۳۸
کد مطلب : 89522

تظاهرات جنبش وال استریت در نیویورک/ تظاهرات مردم فلوریدا

معترضان جنبش تسخیر امریکا در اعتراض به بی عدالتی اجتماعی و اوضاع بد اقتصادی به خیابان های نیویورک آمدند.
تظاهرات جنبش وال استریت در نیویورک/ تظاهرات مردم فلوریدا
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، گری آنتونی رمزی خبرنگار شبکه پرس تی وی در نیویورک گزارش داد: معترضان در این تظاهرات خواستار توقف جنگی شدند که به اعتقاد آنها دولت علیه طبقه فقیر جامعه شروع کرده است. 

یک شهروند امریکایی می گوید: حقوق و درآمد مردم کاهش یافته است، توان خرید مردم کاهش یافته، طبقه متوسط تحت فشار است و در عوض، سود شرکت های بزرگ افزایش یافته و مدیران آنها پاداش های کلان دریافت می کنند. 

رئیس شرکت جی پی مورگان در سال ۲۰۱۱ حدود ۲۲ میلیون دلار دریافت کرده است. این بدان معناست که او (جیمی دایاموند) ۸۴۴ برابر یک فرد متوسط در امریکا حقوق دریافت می کند. 

درآمد متوسط امریکایی ها در سال ۲۰۱۱ کمی بیش از ۲۶ هزار دلار در سال بوده است که در مقایسه با سال قبل از آن هفت درصدکاهش داشته است. 

پلیس نیویورک که هفته گذشته صدها معترض ضد وال استریت را بازداشت کرد، این هفته نیز به صورت پرتعداد در خیابان ها مستقر شده بود.

تظاهرات در فلوریدا
مردم ایالت فلوریدای امریکا نیز علیه سیاست های فرماندار این ایالت تظاهرات کردند. 

این تظاهرات را گروهی با نام "ایالت را بیدار کنیم" برگزارکرده بود. معترضان ریک اسکات فرماندار فلوریدا را زیر سوال بردند و گفتند، سیاست های او به طبقه متوسط این ایالت آسیب زیادی وارد کرده است. 

به گفته معترضان، اسکات با حذف میلیاردها دلار از بودجه عمومی در بخش های آموزش و بهداشت باعث نابسامانی در این حوزه ها و همچنین حذف بسیاری از فرصت های شغلی شده است. 

یکی از تظاهرکنندگان می گوید:"من اینجا هستم که به همه مردم فلوریدا اعلام کنم که آنها باید بیدار و به ما ملحق شوند. شرکت های بزرگ بر ما سلطه پیدا کرده اند و تلاش می کنند جامعه را به طبقات مختلف تجزیه کنند. ولی ما باید در برابر این سرمایه داران بزرگ متحد شویم." 

اعتصاب کارگران پالایشگاههای نفتی آمریکا
اتحادیه‌های کارگری در آمریکا از احتمال اعتصاب کارگران پالایشگاه نفتی داکوتای شمالی با پیوستن به کارگران ۲ پالایشگاه دیگر در واشنگتن و کالیفرنیا در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات با مسئولین بزرگترین شرکت نفتی غرب آمریکا خبر دادند.

اتحادیه‌ کارگری "یو اس دابلیو" در آمریکا اعلام کردند: کارگران پالایشگاه نفتی داکوتای شمالی با ظرفیت تولید ۵۸ هزار بشکه در روز که از مجموعه پالایشگاه‌های شرکت "تیسورو" به حساب می‌آید، با پیوستن به ۲ پالایشگاه دیگر این شرکت بزرگ نفتی در آمریکا برای فراخوان اعتصاب گسترده کارگران پالایشگاه‌ها و توزیع‌کنندگان بنزین و سوخت در این کشور اعلام آمادگی کردند.

"خاویر مونتویا" یکی از مسئولین اتحادیه کارگران "یو اس دابلیو"‌ در پالایشگاه "مندن" در داکوتای شمالی اعلام کرد: اگر این شرکت پیشنهادی را که مورد قبول اعضا است را رد کند، ما از اختیارات خود برای اعلام فراخوان یک اعتصاب سراسری استفاده می‌کنیم.

"تینا باربی" یک سخنگوی شرکت بزرگ نفتی تیسورو اعلام کرد که این پالایشگاه مستقل غرب آمریکا به مذاکرات خود با اتحادیه‌های کارگری ادامه خواهد داد.

بنا بر این گزارش، کارگران دیگر شعبه‌های این پالایشگاه بزرگ نفتی در واشنگتن با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار بشکه در روز و همچنین در کالیفرنیا با ظرفیت ۱۶۶ هزار بشکه در روز پیش از این مجوز فراخوان اعتصاب سراسری را به مسئولین اتحادیه کارگری که عضو آن هستند، اعطا کرده بودند و خواستار برگزاری اعتصاب گسترده در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات با مسئولین شرکت شده بودند.
https://taghribnews.com/vdcf0tdc.w6d10agiiw.html
مرجع : وکالات
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی