تاریخ انتشار۱۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۹:۰۷
کد مطلب : 101113

افتتاح مراسم "نیامی؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۲"

برنامه های یكساله "نیامی؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۲" از روز پنج شنبه گذشته به طور رسمی در كشور "نیجر"كلید خورد.
مسجد جامع نیامی
مسجد جامع نیامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این مراسم با نظارت رئیس‌جمهور نیجر و به همت سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی(آیسسكو) با حضور ۲۷ نفر از وزرای كشورهای مختلف عضو سازمان همكاری اسلامی در نیامی برگزار شد.

بر اساس این گزارش قرار است نقش نیامی به عنوان پایتخت فرهنگی اسلام در تقویت گردشگری نیجر نیز در روزهای آتی طی همایشی پنج‌روزه بررسی ‌شود.

این همایش پنج‌روزه در قبال ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت نیامی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۲ میلادی برگزار می‌شود و هدف آن، تبیین راه‌های جذب گردشگران كشورهای مختلف برای بازدید از میراث اسلامی پایتخت نیجر است.

همچنین طی این پنج روز، كارشناسان و صاحب‌نظران حوزه گردشگری تجربیات خود را در زمینه روش‌های جذب سرمایه‌گذاران مسلمان برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های فرهنگی و اسلامی نیجر در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهند داد.

گفتنی است مراسم اختتامیه ویژه‌برنامه‌های «نیامی؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام»، ۲۴ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۲ برگزار می‌شود و طی آن، نفرات برتر مسابقات قرآن كریم و دیگر فعالیت‌های فرهنگی جوایز خود را دریافت می‌كنند.
https://taghribnews.com/vdcezz8zxjh87zi.b9bj.html
مرجع : خبرگزاری ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی