تاریخ انتشار۱۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 101014

جشن های نیمه شعبان در کشورهای مختلف

در شب میلادفرخنده منجی بشریت و گسترنده عدالت جهانی، حضرت ولی عصر (عج) مراسم جشن با شکوهی در کشورهای مختلف جهان برگزار شد.
جشن های نیمه شعبان در کشورهای مختلف
به گزارش تقریب(تنا)، مردم مالزی با حضور در مراسمی که به همت رایزنی فرهنگی ایران در مالزی و با اجرای برنامه‌هایی چون طنز و موسیقی توسط هنرمندان اعزامی از جمهوری اسلامی ایران و برگزاری نماز جماعت،‌ برگزار شد، این روز را جشن گرفتند.

در اسپانیا نیز این مراسم  با پخش نماهنگی در خصوص وضعیت اسفبار جهان و انتظار پیروان ادیان مختلف برای ظهور منجی آغاز شد.

 استقبال اسپانیایی‌ها از این برنامه و انبوه شرکت کنندگان در سالن اصلی، برگزار کنندگان را بر آن داشت تا سالن جنبی را نیز برای افرادی که بصورت ایستاده برنامه را دنبال می کردند اختصاص دهند. 

"امیر پورپزشک" سرپرست رایزنی ایران در اسپانیا طی سخنانی ضمن تبریک این عید بزرگ،‌ گفت:  این عید ،عید انتظار وامیدواری بشر به آینده ای روشن در جهانی است که ساختار آن براساس بی‌عدالتی، فقر، گرسنگی، کشتار، جنگ و تجاوز بنا شده است. وی افزود در جهان بینی ادیان توحیدی نظام آفرینش بر پایه عدالت استوار گردیده است و عدالت در زندگی این جهانی بشرنیز بر اساس سنت الهی باید برقرار شود. چنین اعتقادی به معنای تلاش ومبارزه برای فراهم کردن زمینه برقراری عدالت جهانی است.
 
سپس جعفر گونزالس از اندیشمندان ومحققان مسلمان اسپانیا و مترجم قرآن کریم به زبان اسپانیولی، در زمینه فلسفه انتظار و ظهورمنجی سخن گفت. 

گونزالس در سخنان خود اظهار داشت: آرزوی حکومت عدالت و آزادی واقعی، آرزوی دائمی انسان بوده است؛‌ آرزویی که اسلام وعده تحقق آن را در شرایطی که ستم و فساد زمین را فرا گیرد داده است، همانگونه که در مسیحیت و ادیان دیگر نیز وعده ظهور منجی داده شده است.
 
گونزالس در بخش دیگری از سخنانش گفت: همین اعتقاد و آرزو منشاء و موتور محرکه انقلاب اسلامی ایران بود و متاثر از انقلاب ایران امروزه شاهد امواج بیداری در کشورهای ستمدیده اعم از مسلمان و غیرمسلمان هستیم.
 
به همین مناسبت مراکز اسلامی در مادرید، بارسلون و مالاگا از جمله مرکز فرهنگی اهل البیت مادرید، شیعیان پاکستانی مقیم بارسلون و حسینیه امام رضا (ع) در شهر فیونخیرولا در جنوب اسپانیا نیز مراسم جشن و سخنرانی را با حضور مسلمانان سایر کشورها برگزار نمودند.

لبنان 
مراسم جشن نیمه شعبان با حضور جمعی از كارگزاران و ایرانیان مقیم لبنان در بیروت  با قرائت قرآن و اجرای تواشیح توسط گروه اعزامی از اصفهان و نیز قرائت مقاله و دكلمه توسط برخی از دانش آموزان ایرانی، برگزار شد .

ركن آبادی سفیر كشورمان در سخنانی به عزت ایرانیان پس از انقلاب اسلامی اشاره كرد و افزود : در گفت‌وگوهای ایران با گروه ۵+۱ نمایندگان ایران با تأكید بر حفظ ارزش و جایگاه رفیع ملت ایران در مقابله با خواسته‌های نابجای آنان مقاومت و هیچ گونه امتیازی به آنان ندادند.

وی حمایت از مقاومت اسلامی را از سیاست‌های استراتژیك نظام اسلامی ایران دانست و گفت: امروزه نماد و پرچم ایران در كنار دروازه‌های قدس اشغالی وجود دارد و این موچب خشم رژیم اشغالگر قدس گردیده است.

سپس رئیس زاده رایزن فرهنگی ایران طی سخنانی ضمن تبریك سالروز ولادت بقیة الله الاعظم به حضار، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران به غیبت و ظهور امام زمان(عج) اشاره كرد و گفت: در روایات امام زمان (عج) به خورشید تشبیه شده و همانطور كه خورشید دو غیبت و دو طلوع صغری و كبری دارد امام عصر نیز اینچنین است و اینك ما در بین الطلوعین ظهور قرار داریم.

وی با اشاره به علائم ظهور صغرای امام (ع)گفت گسترش نام و جلسات مربوط به امام عصر در دنیا از علائم این ظهور است و ما موظفیم در توسعه و تقویت این ظهور جدیت و تلاش نمائیم تا جهان از ظلوع كامل خورشید عدالت، رشد و پیشرفت بهره مند گردد و انسان و طبیعت به كمال و ثمردهی كامل برسد.

رایزن فرهنگی ایران رشد فرهنگی ،عقلانی و فكری مردم را از شرائط ظهور و قیام امام زمان(عج) دانست و با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) گفت: تا مردم از غفلت رهائی نیافته، معارف دینی را فرانگیرند، معنای دقیق و حقیقی امامت را برنتابند، زمینه پذیرش امامت امام(عج) و ماموم بودن خود را نداشته، و خود را تسلیم امامت آن حضرت ننمایند، جامعه همچنان در رنج غیبت امام زمان(عج) بسر خواهد برد.

رئیس زاده با اشاره به موج عظیم پرتوافكنی انقلاب اسلامی ایران در دنیا گفت: این انقلاب نقش زیادی در گسترش نام و جلسات مربوط به امام زمان(عج) در اقصی نقاط عالم داشته و حمایت و دفاع از نظام و انقلاب اسلامی ایران از مصادیق مهم و روشن انتظار فرج كه ما موظف به آن هستیم، می‌باشد

صربستان
به همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در بلگراد ، مراسم جشن ولادت منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) در محل اقامت سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد برگزار شد.

در این مراسم كاركنان سفارت، رایزنی فرهنگی و دیگر اعضای نهادهای ایرانی در بلگراد به همراه خانواده‌هایشان، جمعی از پزشكان و دانشجویان و ایرانیان مقیم صربستان حضور داشتند.

در ادامه این مراسم فرید افتخاری وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد پیرامون ویژگی‌های زمان ظهور حضور مهدی (عج) سخنانی را بیان کرد.

وی با اشاره به آیات تاویل شده به حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف  و روایات وارده در زمینه غیبت کبرای حضرتش، به وظیفه مومنان در این دوران اشاره و طول غیبت حجت الهی را در طول تاریخ در جامعه بشری بی‌مانند توصیف نمود. 

وی یکی از حکمت‌های این امر را پر شدن زمین از ظلم و فساد توصیف نمود که مقدمه اراده الهی بر حکومت عدل جهانی خواهد بود و این هر دو در تاریخ بشر بی‌سابقه است.

افتخاری به توصیف یاران مهدی موعود (عج) از دیدگاه روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام پرداخت و خصوصیات آنها را به تفکیک سه سطح : ۳۱۳ تن یاران اولیه حضرت ، حلقه ۱۰تا ۱۲ هزارنفری لشکریان حضرت و مومنانی که بعد از قیام به نهضت مهدوی می‌پیوندند به تفصبل بیان نمود.

سوریه
مراسم جشن میلاد حضرت ولی­عصر امام مهدی(عج) ۱۳ تیرماه در جوار بارگاه ملکوتی حضرت زینب(س) توسط نمایندگی مقام معظم رهبری در سوریه برگزار شد.

این مراسم معنوی که باحضور پاره‌ای از کارگزارن جمهوری اسلامی در سوریه و انبوه شیعیان سوری، عراقی و ایرانی و سایر محبّان خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) برگزار شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین خیاط رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سخنانی با تشریح مفهوم انتظار آن را تعهد آفرین و مسئولیت‌زا خواند و گفت: انتظار سازنده در ابعاد گوناگون حیات انسانی آثار ژرف می‌گذارد که شاید بیشترین اثرگذاری آن در ابعاد تربیتی باشد و در عمل به تعهدها و مسئولیت های اجتماعی و احساس دیگر خواهی و انسان دوستی تجلی می کند.

حجت­الاسلام و المسلمین خیاط در بخش دیگری از سخنانش به ارزش دیگری از انتظار و فلسفه آن اشاره کرد وگفت: از بارزترین ارزشهای مهدویت و اصل انتظار، امید آفرینی و ایجاد نگرش مثبت به آینده در منتظر است که آینده را روشن می‌بیند؛ چه اینکه عاقبت بر اساس وعده الهی" وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ "از آن مستضعفان و صالحان است. لذا آماده باش، صبر در برابر مشکلات، نارساییها و برخوردها، ذکر در برابر فتنه های غفلت زا و بصیرت در برابر شبهات عقیده سوز، دستور کار منتظران حقیقی است که هیچگاه به دیو یاس مجال نمی دهند وبا امید وتوکل به خدا بر مشکلات فائق می آیند.

روسیه
همزمان با سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی صاحب الزمان شیعیان و ایرانیان مقیم مسكو ، ولادت این امام همام را در مسجد خاتم الانبیاء با شور و شوق وصف ناپذیری جشن گرفتند .

برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و سپس حجت الاسلام امامی، طی سخنانی ، با تبریک این روز خجسته ، جشن میلاد قائم آل محمد در کشوری که دو دهه پیش مهدالحاد و بی دینی بود را نشانی از حرکت عالم به سوی مذهب و حقانیت عقاید دینی دانست و حضور شماری از مسلمانان تاجیک ، افغانی و شیعیان آذری را در مجلس جشن نیمه شعبان مسکو خوشامد گفت.

در ادامه مراسم مولودی خوانی در مدح و ثنای حضرت مهدی موعود توسط یکی از مداحان اجراء گردید .

برگزاری مسابقه و اهدای جوایزی که از سوی رایزنی فرهنگی تهیه شده بود پایان بخش برنامه جشن نیمه شعبان در مسجد خاتم الانبیاء مسکو بود.

همچنین مسلمانان مقیم مسکو نیمه شعبان را در سالن سینمایی باکو جشن گرفتند.
این برنامه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط یکی از قاریان آذری آغاز و در ادامه "ابوذر ابراهیمی ترکمان" رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه در سخنانی به تاثیر فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی اشاره کرد و انتظار فرج را افضل اعمال برشمرد.

همچنین در این مراسم فیلم ساخته "اینتر آز" با عنوان "فرهنگ انتظار" به نمایش در آمد و سید رشید طالب اف و آصف باقراف از روحانیون شیعه به سخنرانی پرداختن .

تركیه (ارزوم)
به مناسبت میلاد با سعادت قائم آل محمد حضرت مهدی موعود (عج) برای نخستین بار مراسم جشنی با شركت هموطنان مقیم ارزروم، و خانواده‌های نهادهای ایرانی توسط این نمایندگی در سالن اجتماعات سرکنسولگری ایران برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت قرآن مجید و مولودی خوانی توسط ۱ نفر از مداحان اهل بیت (ع)، "قلیچ خان" سرکنسول کشورمان در ارزروم با تبریك این مناسبت خجسته، در خصوص خصوصیات منتظران واقعی به ایراد سخنرانی پرداخت.

علاوه بر این مراسم مشابهی با هماهنگی این نمایندگی در محل انجمن شیعیان ارزروم برگزار گردید.

همچنین از سوی انجمن شیعیان اقدیر و قارص که دارای جمعیت قابل توجهی شیعه است مراسم جشنی به مناسبت میلاد با سعادت قائم آل محمد حضرت مهدی موعود (عج)نیز برگزار شد. 

تركمنستان
بمناسبت گرامیداشت نیمه شعبان و عید ولادت امام دوازدهم حضرت مهدی (عج) عصر روز پنجشنبه ۱۵ خرداد مراسم جشنی از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در عشق آباد و با حضور صدها تن از پیروان اهل بیت (ع) ، ایرانیان مقیم و کارکنان ادارات و نهادهای ایرانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با استقبال و شرکت چشم گیر علاقمندان برپا گردید، "سیدرضا میرمحمدی" سرپرست رایزنی فرهنگی ضمن تبریک سالروز ولادت منجی عالم بشریت و خیر مقدم به حاضران در باره انتظار و مشخصه های منتظران حقیقی در سخنانی با بیان روایت " المنتظرون لظهوره افضل اهل کل زمان " از امام سجاد (ع)در باره منتظران واقعی امام زمان (عج)، آنان را بهترین‌ها و افضل انسان‌های هر دوره و زمان معرفی کرد و اظهار امیدواری نمود که همه حاضران در مراسم که به سبب محبت و دوستی با امام زمان (عج) در برنامه حضور پیدا کرده اند، مصداق و مشمول این حدیث امام سجاد (ع) باشند.

میرمحمدی در ادامه سخنان خود ویژگی های منتظران حقیقی موعود منتظر را بر شمرد و تاکید کرد که منتظر واقعی امام زمان باید ضمن پرهیز از گناه و انجام واجبات، شاخصه‌های شناخت و معرفت امام ، محبت و دوستی قلبی نسبت به امام، آمادگی روحی و معنوی پذیرش و استقبال میهمان موعود، اشتغال به دعا برای ظهور و ظلم ستیزی و عدالت خواهی را در وجود خود جمع کرده باشد.

در ادامه برنامه، گروه سرود رایزنی فرهنگی به اجرای سرود خوانی در موضوع انتظار پرداخت و سپس دو تن از فارسی آموزان رایزنی فرهنگی به قرائت مقاله و شعر در باره امام زمان (عج) پرداختند.

قرقیزستان
مراسم جشن میلاد با سعادت امام زمان (عج) و یگانه منجی عالم بشریت ۱۵ تیرماه باحضور پرشور محبان اهل بیت عصمت و طهارت ازكشورهای تاجیكستان ، افغانستان ،ایرانیان و آذری های مقیم بیشكك در مسجد امام علی (ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معنوی، آیاتی روحبخش از كلام الله مجید، توسط قاری ممتاز قرقیزی "جیرقال بیك ایشانعلی اولو" تلاوت شد و سپس عابدینی، رایزن فرهنگی كشورمان در سخنانی با استناد به آیه پنجم از سوره قصص "وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ " و روایاتی که ذیل این آیه شریفه مطرح شده است، بیان نمود که سنت خداوند برپیروزی نهایی مظلومان و مستضفان قرار گرفته و این آیه بشارتی است به همه انسان های آزاده و عدالت خواه که با ظهور حضرت مهدی (عج) ، جهان متحول و ظلم ریشه کن خواهد شد .

وی در ادامه افزود: یکی از صفاتی که در قرآن کریم و روایات نکوهش شده و مؤمنین را از ارتکاب آن نهی نموده است، إظهار و ابراز نعمت، پس از بخشش آن و در واقع منت نهادن است ولی ما در چند موضوع شاهد آن هستیم که خداوند بر انسان منت نهاده و آن را یادآوری می‌نماید. 

رایزن فرهنگی كشورمان در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری نیمه شعبان ازسوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بعنوان روز مستضعفان، اهتمام حضرت امام خمینی (ره) رابه محرومان یادآور شد و به بیان جایگاه و نقش کلیدی محرومان و مستضعفان در طول تاریخ اسلام پرداخت.

وی با اشاره به این نكته كه در حال حاضر میزان گرایش به معنویت دركشور قرقیزستان رو به فزونی است، اظهار امیدواری نمود كه این روند، ذیل تعالیم اصیل اسلامی همچنان ادامه یابد.

در ادامه این جشن فرخنده که با برگزاری مسابقه حضوری ویژه نیمه شعبان و اهداء جوائز به نفرات برگزیده و همنامان آن حضرت، همراه بود، گروه تواشیح آذری‌های مقیم ، به مدیحه سرائی و خواندن شعر در وصف "حجت عصر" پرداختند.

قزاقستان(آستانه)
به مناسبت نیمه شعبان ولادت آخرین ذخره الهی حضرت مهدی (عج) مراسم جشنی پنچشنبه ۱۴ تیرماه در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آستانه برگزار شد.

در این مراسم که به همت سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آستانا پایتخت جمهوری قزاقستان و با شرکت سفیر جمهوری اسلامی ایران رایزن فرهنگی، کارکنان و مأمورین اعزامی و ایرانیان مقیم برگزار شد، صابری رایزن فرهنگی با تبریک این عید خجسته طی سخنانی با اشاره به جایگاه منجی و موعود آخرالزمان در ادیان و مکاتب مختلف، بیان داشت: اعتقاد به ظهور موعود مصلح تنها به مکتب تشیع اختصاص ندارد بلکه در تمام ادیان الهی و مذاهب اسلام و حتی برخی از مکاتب مادی بنوعی به اصل ظهور موعود در آخر الزمان و ایجاد حکومت واحد جهانی و ایجاد قسط و عدل و داد وجود دارد و تنها اختلافی که بین مکاتب و ادیان و مذاهب در این زمینه وجود دارد در مورد فرد مصلح و کیفیت ظهور و برخی جزئیات دیگر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وظیفه و مسئولیت منتظران مهدی (عج) را انتظار توأم با تلاش برای ایجاد جامعه ای سالم و بدور از ناهنجاری های اجتماعی عنوان کرد و گفت انتظار به معنی بی تحرکی، سکوت و بی تفاوتی در مقابل گسترش و نهادینه کردن احکام الهی در جامعه نیست، منتظر واقعی کسی است که برای اجرای احکام الهی در جامعه تلاش کند.

این مراسم با اقامه نماز جماعت و قرائت دعای کمیل و پذیرایی از شرکت کنندگان به پایان رسید.

بوسنی و هرزگوین
جشن میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (ع( با حضور هموطنان ایرانی مقیم سارایوو و دوستداران اهل بیت (ع) ، به همت رایزنی فرهنگی ایران در سارایوو برگزار شد.

در ادامه مراسم پس از ادای نماز جماعت ، قرائت دعای پرفیض کمیل ، محمد شجاعی ، رئیس موسسه "منتظران منجی "که برای اجرای برنامه های تبلیغی و آموزشی در بوسنی به سر می برند ، در سخنانی گفت: خداوند در سوره اسراء می فرماید ما هر کسی را با امام زمان خودش محشور می‌کنیم. کمترین کاری که برای امام زمان می شود انجام داد دعا کردن می باشد.

در ادامه عباسی ، از دوستداران اهل بیت (ع) قطعات زیبایی را در مدح حضرت صاحب الزمان (عج) قرائت كرد.

قطعات تواشیح اجرا شده توسط گروه الوارثین که اخیرا و به مناسبت مراسم سالانه مذهبی آیواتویتسا ، سفری به بوسنی داشتند ، فضای مجلس را معطر گردانید .

گرجستان
به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان، جشن ها و برنامه های متنوعی با حضور شیعیان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در شهرهای مختلف گرجستان برگزار شد.

به همین مناسبت مراسم جشن میلاد حضرت صاحب الامر (عج) پانزدهم تیرماه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس برگزار و جمع کثیری از ایرانیان مقیم گرجستان در آن شرکت نموده و میلاد یگانه منجی عالم بشریت را جشن گرفتند.

در این مراسم پس از قرائت قرآن کریم و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران، مجید صابر سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت با سعادت حضرت صاحب الزمان (عج) با استناد به آیات و روایات معتبر اسلامی در خصوص موعود، فلسفه انتظار و ویژگی های منتظران واقعی برای حاضرین سخنرانی کرد.

همچنین استاد محمد کاظم نیکنام در سخنانی پیرامون اهمیت انتظار در مکتب تشیع پرداخت و با تاکید بر ضرورت تمسک به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، انتظار فرج را از بهترین اعمال برشمرد.

در این برنامه گروه تواشیح اخلاص که از سوی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران دعوت شده بود به اجرای برنامه پرداخت و در پایان حاضرین برای تعجیل در فرج حضرت ولی عصر (عج) دعای فرج قرائت نمودند.

مولودی خوانی، نمایش کلیپ، قرائت اشعار در وصف حضرت مهدی(عج)، توزیع ادعیه، برگزاری مسابقه و اهداء جوایز به برندگان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

مراسم مذکور توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی کشورمان اجرا شد و مورد استقبال ایرانیان مقیم قرار گرفت.

ارمنستان
به همت رایزنی فرهنگی ایران در ایروان ۱۴ تیر ماه ۱۳۹۱مصادف با شب نیمه شعبان مراسم جشن با شکوهی در مسجدکبود ایروان برگزار گردید.

این مراسم که با حضور پر شور علاقمندان و عاشقان به حضرت مهدی (عج) برگزار شد، ابتدا با برگزاری نماز جماعت و سپس تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری ممتاز کشور دکتر کبیری آغاز گردید.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی مدیر کل ارشاد اسلامی استان مازندران به ایراد سخنرانی پرداخت.

این مراسم با مولودی خوانی و جشن و سرور توسط مداح اهل البیت (ع) نیز همراه بود.

ضمناً جوایز مسابقات قرآن کریم نیزکه به مناسبت اعیاد شعبانیه برگزار شده بود اهداء گردید.

تركیه ( استانبول)
به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت قائم آل محمد حضرت مهدی موعود (عج) مراسم جشن باشکوهی با شرکت جمعی از ایرانیان مقیم استانبول ، شیعیان ترکیه و خانواده های نهادهای ایران مستقر در شامگاه پنج شنبه ۱۵/۴/۹۱ در مسجد ایرانیان استانبول (والده خان) برگزار شد.

در این مراسم ، پس از قرائت قرآن مجید ، حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه پیرامون فلسفه غیبت حضرت امام زمان (عج)، ویژگیهای عصر غیبت و خصوصیات منتظران واقعی و وظایف آنان به ایراد سخنرانی پرداختند .

وی شناخت امام زمان (ع) ، ارتباط قلبی با آنحضرت و ادامه دادن راه آن بزرگوار را که همانا راه پیامبران و امامان است را از جمله وظایف مسلمانان و شیعیان در عصر غیبت برشمردند.

در ادامه مراسم ، دو تن از مداحان اهل بیت، به مولودی خوانی و قرائت اشعار در وصف آن امام همام به زبانهای فارسی و ترکی پرداختند.

نیجریه
به مناسبت نیمه شعبان، ولادت مسعود منجی عالم(ع)، شیعیان نیجریه در ایالت لاگوس با برگزاری مراسم جشنی، این روز را گرامی داشتند.

در این مراسم که تنی چند از ائمه جماعات محلی شرکت داشتند، سخنرانان به بیان گوشه هایی از سجایای اهل بیت(ع) و ویژگی های امام عصر(ع) پرداختند.

سید باقر سید جوادی سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در سخنانی ضمن اشاره به آیاتی از کلام الله مجید، مهدویت را یک موضوع شناخته شده در اسلام و مذاهب مختلف معرفی کرد و آن را مایه حرکت و امید مسلمانان دانست و اظهار امیدواری کرد تا با ظهور آن حضرت، مسلمانان یک بار دیگر شاهد پیروزی حق و بر باطل و رهانیدن امت اسلامی از شر صهیونیست ها گردند.

در این مراسم همچنین شیخ سلمان محمد الاول یکی دیگر از سخنرانان با اشاره به روایات اهل بیت(ع)، ظهور منجی عالم را آرزوی همه امت اسلامی دانست و افزود : طبق روایات اسلامی که از طرف شیعه و سنی نقل شده است، پیامبر اکرم(ص) به ۱۲ امام معصوم به عنوان جانشینان خود اشاره کرده که آخرین آن حضرت مهدی (ع) است.
در این مراسم یکی از کودکان، حدیثی را از پیامبر اکرم(ص) در باره امام زمان (ع) به زبان عربی و انگلیسی خواند.
https://taghribnews.com/vdcezz8zejh877i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی