تاریخ انتشار۲۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 83211

ميدان لولوه ميعادگاه بحرينی ها

تنا
مردم بحرين امروز سه شنبه (۱۴ فوريه)قصد دارند در ميدان لولوه به مناسبت اولين سالگرد انقلاب كشورشان تجمع كنند، اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي رژيم اعلام كردند كه با هر تجمعي برخورد شديد خواهند كرد.
ميدان لولوه ميعادگاه بحرينی ها
به گزارش تقریب (تنا)، با وجود اقدامات سركوبگرانه رژیم "حمد بن عیسی آل خلیفه" پادشاه بحرین و شهید و زخمی كردن شمار زیادی از تظاهركنندگان كه در طول یك سال قیام مردمی در این كشور صورت گرفته است، ترس ملت دیگر فرو ریخته و اهمیتی به تهدیدهای مداوم رژیم نمی دهند. 

در همین رابطه "ابراهیم العرادی" فعال سیاسی بحرینی در گفت وگو با العالم، مسئولیت اوضاع فعلی كشور را متوجه مقامات حاكم بحرین دانست و بر عزم و پایداری مردم برای بازگشت به میدان لولوه (شهدا) تاكید كرد.

العرادی هدف از بازگشت به میدان لولوه را ادامه مطالبه مردمی از مقامات حاكم منامه و فشار بر رژیم برای پاسخگویی به درخواست های مشروع ملت عنوان كرد. 

این فعال سیاسی حق تظاهرات، اعتراض و آزادی بیان را مساله ای قطعی، غیر قابل بحث و منطبق بر منشورهای بین المللی دانست كه دولت بحرین با افتخار از امضای آن سخن می گوید اما در عمل عكس آن را انجام می دهد. 

همجنین "ابراهیم الدمستانی" دبیركل جمعیت پرستاران بحرین، دیروز (دوشنبه ۱۳ فوریه ) از آمادگی مردم برای برگزاری مراسم سالروز "آزادی و كرامت" در میدان لولوه خبر داد و تاكید كرد كه مردم برای برگزاری این مراسم از هم اكنون در حال رفتن به این میدان هستند. 

وی افزود: انقلاب بحرین به اقشار مختلف جامعه این كشور اعم از شیعه وسنی تعلق دارد و همه اقشار در آن سهیم هستند.

كنترل صحنه سیاسی بحرین دردست مخالفان 
"هاشم الصباغ" عضو جمعیت عمل اسلامی بحرین گفت: نیروهای مخالف بحرین تقریبا كنترل كامل صحنه سیاسی بحرین را در همه مناطق و میادین در دست دارند و هیچ كس از جمله حاكم بحرین نمی تواند این مساله را پنهان كند، و این نشاندهنده شكست سیاست های امنیتی و سركوبگرانه رژیم "حمد بن عیسی آل خلیفه" پادشاه بحرین است. 

پادشاه بحرین اخیرا در مصاحبه با روزنامه اشپیگل آلمان به وجود مخالفت ها در كشورش اعتراف كرد. 

عضو جمعیت عمل اسلامی بحرین افزود: تسلط مخالفان بر صحنه سیاسی بحرین شكست سنگینی برای دستگاه های امنیتی و همچنین سیاست های دولت پس از گذشت یك سال از آغاز جنبش اعتراض آمیز و وادار كردن ملت بحرین به عقب نشینی از برخی خواسته های خود است. 

وی خاطر نشان كرد: رسانه های محلی از وجود نشانه هایی برای حل و فصل سیاسی بحران سخن می گویند اما در عمل شاهد شلیك گلوله ها به سوی معترضان، بازداشت فعالان زن، اخراج فعالان زن آمریكایی در عرصه حقوق بشر و امنیتی شدن فضای كشور هستیم.
عضو جمعیت عمل اسلامی بحرین افزود: پیام ملت این است كه از دیكتاتوری به ستوه آمده است و این رژیم دیگر زیاد دوام نخواهد آورد.

انقلابیون بحرینی به اظهارات مسولان رژیم آل خلیفه توجه نمی كنند
"عباس العمران" فعال حقوقی بحرینی گفت: جوانان ۱۴ فوریه زیر پای رژیمی را كه برای مقابله با مطالبات شهروندان به سركوب و زور تكیه می زد، خالی كردند . 

این فعال حقوقی بحرینی مهم ترین دستاورد انقلاب ۱۴ فوریه را ریخته شدن ترس بحرینی ها و افزایش پافشاری آن ها بر مطالبه حقوق خود و به چالش كشیدن رژیم آل خلیفه ارزیابی كرد. 

وی افزود: هم اكنون دیگر معادله تغییر كرده و قدرت نظامی رژیم در مقابله با مردم بی ارزش و بی مقدار شده است. 

"العمران" در واكنش به اظهارات وزیر كشور رژیم آل خلیفه كه گفته است در سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه (۲۵بهمن) با هر اعتراضی برخورد می شود، تاكید كرد كه انقلابیون بحرین اهمیتی به این قبیل اظهارات نمی دهند . 

العمران تصریح كرد: مسئولان رژیم این روزها تهدیداتشان را افزایش داده اند؛ اما این تهدیدات دیگر مردم را نمی ترساند زیرا آن ها مصصم به ادامه راه انقلابند . 

لازم به ذكر است بحرین از فوریه ۲۰۱۱ تاکنون با موجی از اعتراضات مسالمت آمیز برای تغییرات سیاسی مواجه است. بخشی از معترضین خواهان سرنگونی حکومت پادشاهی و برخی دیگر خواهان اصلاحات سیاسی، تغییر شیوه انتخابات پارلمانی و تشکیل کابینه توسط اکثریت پیروز پارلمانی هستند. این اعتراضات، با سرکوب خشونت آمیز نیروهای امنیتی با کمک نیرو های نظامی عربستان روبه رو شده است.
https://taghribnews.com/vdcezw8v.jh8xzi9bbj.html
مرجع : خبرگزاري ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی