تاریخ انتشار۲۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۹:۳۶
کد مطلب : 56211

چهارمین اجلاس وزرای بازرگانی اکو در کابل

چهارمین اجلاس وزرای بازرگانی و تجارت خارجی اکو با حضور حمید صافدل، معاون وزیر بازرگانی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ۲۲ تیر ماه در افغانستان برگزار می شود.
چهارمین اجلاس وزرای بازرگانی اکو در کابل
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این نشست استراتژی جامع سرمایه گذاری و تجارت منطقه ای اکو، ایجاد منطقه تجارت آزاد در منطقه اکو، موضوعات مربوط به اجرای موافقتنامه تجاری اکو( اکوتا)، راه ها و ابزارهای تقویت همکاری بین کشورهای عضو و غیرعضو WTO، اقدامات تسهیل تجارت در منطقه اکو مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

همچنین اقدامات مشترک سازمان های توسعه تجارت برای ارتقای تجارت بین اعضا، ارتقای تجارت الکترونیکی در منطقه، تقویت نقش بانک توسعه و تجارت اکو در منطقه و تقویت همکاری های بخش خصوصی در منطقه از دیگر محور هایی است که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، جمهوری اسلامی ایران مشارکت در ترتیبات تجاری منطقه ای را جزو اولویت های سیاست تجارت خارجی خود قرار داده است. بر این اساس مشارکت در موافقتنامه های مرتبط با تجارت به خصوص موافقتنامه تجارت ترجیحی اکو (اکوتا) به عنوان مهمترین برنامه عملیاتی اکو است که با جدیت پیگیری می شود.
https://taghribnews.com/vdcezw8n.jh8pzi9bbj.html
مرجع : وزارت بازرگانی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی