تاریخ انتشار۵ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : 95821
خطیب موقت نمازجمعه تهران:

توهین به امام هادی(ع) کار رذلانه و حقیرانه ای است/ملت ایران اهل باج دادن نیست

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی خطاب به گروه ۱ + ۵ اعلام کرد: ملت ایران اهل باج دادن نیست و فتح آفرینان خرمشهر پای حق خود ایستاده اند.
توهین به امام هادی(ع) کار رذلانه و حقیرانه ای است/ملت ایران اهل باج دادن نیست
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)؛ آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران مردم را به تقوی دعوت کرد و گفت: قیامت قطعی است و تردیدی در آن نداشته باشید که توشه آن روز، تقوی است.

وی افزود: در خطبه های نخست دوره های قبل به اصول اخلاقی اسلام اشاره داشتم که انس با خداوند از جمله اساسی ترین اصول است.

خطیب موقت جمعه تهران در ادامه گفت: خداوند می فرماید ما شما را در میدان تنها نمی گذاریم به شرطی که اهل تقوی ،‌ مدافع دین ، مدافع ولایت و حق ، صبور و با استقامت در مسیر الهی و اهل احسان باشید.

وی افزود: احسان از ریشه حسن است و ما نیکوکاری را تنها در عرصه خدمات اجتماعی می بینیم در حالیکه قرآن کریم نگاه گسترده ای به احسان دارد.

آیت الله خاتمی گفت: قرآن کریم دو عنصر را از عناصر برجسته احسان می داند که عنصر نخست آن ارتباط شایسته ، بایسته و عاشقانه با خداوند است.

وی افزود: خداوند محسنان را کمک می کند و اجر محسنان را ضایع نمی کند و برخورد شایسته با بندگان خدا از مصادیق احسان است.

وی افزود: قرآن کریم احسان و نیکوکاری را تنها کمک مادی نمی داند بلکه برخوردهای شایسته نیز احسان است.
آیت الله خاتمی گفت: عنصر دیگر احسان گذشت است و گذشت در مسایل خانوادگی باعث صفا می شود و با گذشت است که فامیل انسجام پیدا می کند.

وی افزود: در عرصه اجتماعی نیز با گذشت است که جامعه به انسجام می رسد.

آیت الله خاتمی گفت: خداوند محسنان را دوست دارد و باید کدورت های شخصی را کنار گذاشت و با گذشت وارد ماه شعبان و رمضان شد.

وی افزود: هر چه داریم از معنویات است، از پیروزی تا تداوم و استمرار انقلاب مدیون عنایات خداوند هستیم، از این فرصتهای معنوی استفاده کنیم.

حرف و موضع ایران منطقی است
خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه دوم نماز با اشاره به مذاکرات ۱ + ۵ در بغداد گفت: حرف و موضع ایران منطقی است و به همین خاطر در تمامی مجامع بین المللی پذیرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد خاتمی با اشاره به اینکه انرژی هسته ای حق مسلم همه ملتها و بخصوص ملت ایران است، افزود: ملت شجاع ایران به هیچ وجه از حق خود در زمینه انرژی هسته ای صرف نظر نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در این مذاکرات ۱ + ۵ خواستار توقف غنی سازی ۲۰ درصدی شده است، گفت: سه سال پیش اروپایی ها به ایران وعده کرده بودند که برای نجات یک میلیون بیمار که نیاز به استفاده از این فناوری در بخش پزشکی را دارند آن را تامین کنند اما به قول خود عمل نکردند و جمهوری اسلامی ایران به برکت دانشمندان هسته ای خود به فناوری غنی سازی ۲۰ درصد رسید و هرگز در این زمینه عقب نشینی هم نخواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به شعارهای گروه ۱ + ۵ مبنی بر اعتماد سازی جمهوری اسلامی ایران افزود: این اعتمادسازی باید از جانب آنها به مردم ایران صورت بگیرد و باید آنها به مردم ایران نشان دهند که نوکر قدرت های استکباری نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی خطاب به گروه ۱ + ۵ اعلام کرد: ملت ایران اهل باج دادن نیست و فتح آفرینان خرمشهر پای حق خود ایستاده اند. 

خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین با اشاره به پایان هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی و آغاز دوره نهم قانون گذاری که یکشنبه آینده صورت خواهد گرفت، گفت: مجلس شورای اسلامی نماد مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است و تمام قوانینی که در این مجلس مطرح و به تصویب می رسد باید براساس اسلام و ارزش های اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی همچنین با برشمردن برخی از وظایف نمایندگان در مجلس شورای اسلامی که مردم از‌ آنها انتظار دارند، عمل به وظایف قانونی، تعامل با سایر قوا و نهادهای اسلامی، جلوگیری از اهانت و تهمت، داشتن نظم در جلسات، وحدت و همدلی، همراه بودن با مدیریت کلان کشور و توجه به فرهنگ استکبارستیزی را از انتظارات مردم از نمایندگان دوره نهم مجلس ذکر کرد.

وی همچنین توجه به اولویت های کشور در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: نمایندگان ملت باید گام های بزرگ و اساسی در این زمینه و برای توسعه و پیشرفت کشور بردارند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مصر آن را پدیده مبارکی دانست که مردم مصر پس از انقلاب خود برای انتخاب رئیس جمهورشان به پای صندوق های رای رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: امیدواریم رئیس جمهور مصر فردی اسلامگرا، ضداستکبار و ضدصهیونیست و نیز مردمی باشد.

وی خطاب به مردم مصر نیز گفت: تجربه انقلاب اسلامی پیش روی شماست و باید برای رسیدن به اهداف خود در صحنه حضور داشته باشید.

خطیب موقت جمعه تهران همچنین موضوع طرح الحاق بحرین به عربستان را خیانتی بزرگ برای مردم بحرین دانست و افزود: ملت شجاع بحرین هرگز به حکام خائنشان اجازه تاراج کشور خود را نخواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی همچنین دین و حجاب ستیزی در جمهوری آذربایجان را محکوم کرد و گفت: آذربایجان مناسبات گسترده و خاصی را با رژیم صهیونیستی دارد و ما به عنوان یک کشور بزرگ به مقامات آذری توصیه می کنیم که با اسلام درنیفتند.

وی با اشاره به اینکه ما ناصح آذربایجان هستیم، خطاب به مقامات آذری گفت: سرنوشت بن علی پیش روی شماست بن علی هم با اسلام و دین مردم روبرو شد و سرنگون شد و اگر شما هم همان راه را در پیش بگیرید سرنگون خواهید شد اما ما خواهان چنین چیزی نیستیم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین در بخش دیگری از خطبه دوم نماز با اشاره به سالروز شهادت امام هادی(ع) افزود: این امام همام (ع) در زمان حیاتش مظلوم واقع شد و اینک نیز برخی بیشتر با اهانت به این امام بزرگوار راهی را در پیش گرفتند که استکبار و دین ستیزان پیش روی آنها گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با محکوم کردن حرکت های رذیلانه برخی شعرا، قلم به دستان و نیز هنرپیشگان در توهین به امام هادی(ع) آن را کار رذلانه و حقیرانه ای دانست و گفت: همه بدانند امامان و اهل بیت جان ما و هستی ما هستند و همان عشقی که ما به امام حسین(ع) داریم همان عشق را نیز به امام هادی(ع) داریم.

وی افزود: این افرادی که رذیلانه دست به توهین به امام هادی(ع) می زنند عبرت بگیرند که ورود به این عرصه خطرناک است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین از برگزاری تحسین برانگیز مراسم شهادت امام هادی(ع) از جانب مردم و همچنین پخش برنامه های مربوط به این مراسم از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.
https://taghribnews.com/vdcezv8o.jh8nwi9bbj.html
مرجع : خبرگزاری ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی