>> مردم عربستان در قطیف تظاهرات کردند | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۸ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : 89431

مردم عربستان در قطیف تظاهرات کردند

تظاهرکنندگان مخالف رژیم سعودی بار دیگر با آمدن به خیابان‌های شهر قطیف در استان الشرقیه آزادی فعال برجسته حقوق بشر این کشور را خواستار شده اند.
مردم عربستان در قطیف تظاهرات کردند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، معترضان روز پنج‌شنبه (۱۷ فروردین، ۵ آوریل) با شرکت در تظاهراتی که در داخل و اطراف شهر قطیف برگزار شد، بار دیگر بر آزادی فاضل المنصف تاکید کردند، این تظاهرات با وجود ممنوعیت برپایی هر گونه اعتراض و تجمع برگزار شد.

وزارت کشور عربستان ۱۵ اسفند (۵ مارس) بیانیه‌ای را منتشر کرد که بر اساس آن "هر گونه تظاهرات، راه‌پیمایی و اعتراضات و درخواست برای برگزاری آن‌ها به علت مغایرت با شریعت اسلام، ارزش‌ها و سنت جامعه عربستان و اختلال در نظم عمومی و آسیب رسیدن به منافع عام و خاص" ممنوع است.

این درحالی است که عربستان سعودی از اوایل سال ۲۰۱۱ با افزایش ناآرامی روبه‌رو بوده است و مردم این کشور برقراری عدالت، آزادی بیان و اجتماعات، آزادی زندانیان سیاسی و پایان تبعیض گسترده در این کشور را خواستارند.

بیشتر تظاهرات ضد دولتی در استان الشرقیه عربستان برگزار می‌شود و با وجود سرکوب‌های خشونت‌آمیز، به نظر می‌رسد که اعتراضات در حال گسترش به سراسر این کشور است.

اعتراضات مردم عربستان از ماه نوامبر ۲۰۱۱ میلادی و در پی تیراندازی نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان در قطیف که پنج کشته و شمار زیادی زخمی برجا گذاشت، شدت گرفته است.

گروه‌های فعال حقوق بشر از جمله دیده‌بان حقوق بشر، عفو بین‌الملل و جمعیت نخست حقوق بشر در عربستان، ریاض را به ساکت کردن مخالفان از راه ارعاب و نقض حقوق اساسی و اولیه شهروندی متهم کرده‌اند.

آن‌ها همچنین از رژیم آل سعود به خاطر آزار و شکنجه معترضان به شدت انتقاد کردند و از ریاض خواستند تحقیقات خود را درباره کشته شدن تعدادی از معترضان آغاز کند.

این در حالی است که رژیم ریاض از اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی سرکوب علیه معترضان را تشدید کرده است.
https://taghribnews.com/vdceze8v.jh8oxi9bbj.html
مرجع : presstv
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی