تاریخ انتشار۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : 188037

گفتگوهای ظریف در عمان

وزیرامورخارجه کشورمان امروز در مسقط با یوسف بن‌علوی همتای عمانی خود دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای بویژه اوضاع یمن گفتگو کرد.
گفتگوهای ظریف در عمان
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) محمد جواد ظریف دراین دیدار با اشاره به نقش بی بدیل دولت عمان در فراهم کردن   زمینه های مناسب برای روند مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: موفقیت ما در این روند، موفقیت شما و سایر برادرانمان در منطقه نیز هست.
ظریف با استقبال از ایفای نقش عمان در قضایای مهم منطقه ازجمله بحران یمن، حمایت جمهوری اسلامی ایران را از این نقش اعلام و بر آمادگی کشورمان برای همکاری با عمان در این مسیر تأکید کرد.

وزیرامورخارجه کشورمان همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در یمن و ضرورت رسیدگی به آن به منظور جلوگیری از تشدید این وضعیت و همچنین ضرورت کمک رسانی به آوارگان و مجروحین یمن، شکل گیری گفتگوهای یمنی- یمنی  و مسئولیت همه کشورها را برای بازگشت ثبات و آرامش به آن کشور ضروری خواند.

بن علوی نیزدر این دیدار با تبریک موفقیت بدست آمده در مذاکرات سوئیس تأکیدکرد: این موفقیت آثار خوبی در منطقه خواهد داشت و زمینه را برای استفاده سایر کشور ها از فناوری مسالمت آمیز هسته ای پدید خواهد آورد.
وزیر امور خارجه عمان با تصریح برحق مسلم ایران برای استفاده از فناوری صلح  آمیز هسته ای، توافق سوئیس را دستاورد مهمی برای جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها دانست.
وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به تحولات یمن، گفتگو را راه حل اصلی برای حل و فصل مشکلات آن کشور برشمرد و نسبت به تلاشهای همه جانبه برای گفتگوهای منظم و هدفمند به منظور بازگشت ثبات به یمن ابراز امیدواری کرد.

طرفین همچنین بر ضرورت ارتقاء مناسبات دو کشور ایران و عمان در حوزه های مختلف تاکید کردند.
وزیرامورخارجه کشورمان از عمان به اسلام آباد پایتخت پاکستان خواهد رفت.
 
https://taghribnews.com/vdcexv8zfjh8v7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی