>> رئیس جمهور جدید و آینده اقتصاد مصر | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : 99953

رئیس جمهور جدید و آینده اقتصاد مصر

عصر روز یکشنبه ۲۴ ژوئن با اعلام پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر، مردم این کشور برای اولین بار در تاریخ مصر شاهد انتخاب یک رئیس جمهور از طریق برگزاری انتخابات آزاد بودند.
رئیس جمهور جدید و آینده اقتصاد مصر
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، شکی نیست که این حوادث دلایل زیادی دارد و مسئله اقتصاد نیز از این دلایل می باشد بطوریکه مردم مصر درخواست های زیادی از رئیس جمهور جدید برای تحقق عدالت اجتماعی و مقابله با مشکلات دائمی در زمینه اقتصادی و اجتماعی نظیر بیکاری، فقر، مسکن، آب آشامیدنی و وسائل حمل و نق عمومی دارند.

کارشناسان به آینده اقتصاد مصر بعد از روی کار آمدن محمد مرسی بسیار خوشبین هستند اما این خوشبینی به اجرای برنامه های روشن و قابل اجرا و همچنین سیاست های کارآمد برای بستگی دارد.

"احمد غنیم" استاد دانشگاه قاهره در این باره می گوید: با انتخاب مرسی به عنوان رئیس جمهور مصر هیچ نگرانی پیرامون اقتصاد وجود ندارد زیرا برنامه های مشخص برای سیاست های بازار اقتصادی در نظر دارد و توجه جدی به فعالیت های اقتصادی داخلی و بازار بین المللی دارد.

غنیم افزود: شاخص های اقتصادی، اقتصاد مصر در مدت کوتاهی بهبود سریع و پرشتابی خواهد یافت.

اما در عین حال وی خواستار سیاست های اقتصادی کارآمد برای اقتصاد مصر شد زیرا جامعه اقتصادی مصر در سال های گذشته از وجود پیام های منفی بسیار اسیب دیده است.

غنیم معتقد است استقرار سیاست های اقتصادی تشویقی برای سرمایه گذاری و بهبود اقتصاد مصر نباید بیش از یک یا دو ماه طول بکشد و تأخیر بیش از این مدت ممکن است تبعات منفی داشته باشد. 

"عادل العزبی" مسئول بخش سرمایه گذاری اتحادیه اتاق بازرگانی مصر نیز با غنیم مبنی بر بهبود اقتصاد مصر با روی کار آمدن محمد مرسی موافق است.
https://taghribnews.com/vdcexo8o.jh8oni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی