تاریخ انتشار۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : 155736
خطیب جمعه الدراز بحرین:

ادعای دموكراسی در بحرین غيرواقعی است

خطیب جمعه مسجدامام صادق(ع) در منطقه الدراز بحرین ادعای دموكراسی در این كشور را شعار و غیر واقعی توصیف كرد.
ادعای دموكراسی در بحرین غيرواقعی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "شیخ عیسی قاسم" در سخنانی در خطبه های نماز جمعه این هفته الدراز بحرین خاطرنشان كرد: برخی مدعی هستند که دموکراسی بحرین باید الگوی دیگر کشورها باشد ولی این دموکراسی واقعی نیست زیرا اعضای مجلس شورا توسط پادشاه منصوب می شوند.

وی افزود: مردم در تدوین قانون اساسی هیچ نقشی ندارند، مقدسات اسلامی نادیده گرفته می شود، به مردم اجازه اقامه نماز در محل مساجد تخریب شده داده نمی شود، تابعیت برخی از فعالان سیاسی با انگیزه های سیاسی و فرقه ای لغو می شود و برخی از شهروندان نیز با همین انگیزه ها از کشور اخراج شده اند.

وی در ادامه با انتقاد از دستگاه قضایی بحرین، اظهار داشت: عملکرد دستگاه قضایی بحرین هیچ سنخیتی با دین، عدالت و قانون ندارد و سازمان های حقوقی بین المللی نیز عملکرد آن را محکوم کرده اند و این در حالی است كه برخی مدعی هستند که دستگاه قضایی بحرین منصف و عادل است اما این، ادعای همه رژیم های عربی است که دستگاه های قضایی را به کنترل خود درآورده اند.

وی با ابراز نگرانی درباره صدور حکم حبس برای تعدادی از فعالان سیاسی، دستگاه قضایی این کشور را "ظالم" توصیف و تاكید كرد: در دموکراسی ادعایی حکومت بحرین نشانه هایی از دموکراسی وجود ندارد بلکه حکومت موجود نظامی دیکتاتوری است.
https://taghribnews.com/vdcexn8zpjh8nfi.b9bj.html
مرجع : الوفاق بحرین
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی