تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 83112
وزیر فرهنگ:

می توانیم پوشش اسلامی- ایرانی ارائه دهیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جریان‌سازی فرهنگی را اصل کار استفاده صحیح از مد و لباس در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: به واسطه آن می توانیم پوشش مناسب اسلامی -ایرانی را ارائه دهیم.
می توانیم پوشش اسلامی- ایرانی ارائه دهیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،" سید محمد حسینی " امروز در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه مد و لباس ایرانی -اسلامی که در ساختمان مرکزی آن برگزار شد با بیان این مطلب افزود: در کشور علاقه‌مندان فراوانی برای این تولیدات وجود دارد و اعتقادات مردم در این عرصه مستحکم است ،در حالیکه بعضا اوضاع و احوال را به گونه ناصحیح نمایان می‌کنند که انگار مردم به این تولیدات علاقه ای ندارند.

وی نمونه بارز این غیرت و همت و باور را حضور میلیونی مردم در راهپیمایی با شکوه یوم الله ۲۲ بهمن عنوان کرد و افزود:‌ در شرایطی که دشمن دست به تهدید و تحریم های فراوانی زده است، مردم مقتدرانه و غیرتمندانه با عزمی جدی و پولادین در صحنه حاضر شدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور خاطر نشان کرد: بحث پوشش و حجاب اصل مسلمی است که در آیات قرآن بر آن تاکید شده تا به تشویق و ترغیب فرزندان خود برای پوشش مناسب اسلامی پرداخته شود.

حسینی یاد آور شد: عرضه و ارایه نمونه‌های صحیح از مد و لباس کمتر در جامعه مورد توجه قرار گرفته است،در حالیکه قرآن ابتدا به امر به معروف دعوت می‌کند و در ادامه خط قرمز‌ها را تعیین می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر لزوم فضاسازی در عرصه مد و لباس ایرانی ـ اسلامی اظهار داشت:‌ باید بر اساس این الگوها گفتمان حاکم در جامعه را تغییر دهیم و قطعا در چنین مسیری نیاز به کمک دیگران هست، چه بسا که امروز از وزارت صنایع و معادن بیشترین انتظار می‌رود و دستگاه‌های مختلف نیز در کنار آن موظف شده‌اند تا هر کدام به اندازه‌ای کار را پیش ببرند تا در ادامه شاهد یک اتفاق فرهنگی و ایجاد شرایطی بهتر باشیم.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان نرم افزار تولید ،طراحی ، فروش مد و لباس رونمایی شد.

این نرم افزار شامل ۱۱۰ مدل مانتو و ۴۰ مدل چادر اسلامی و همچنین مشخصات مراکز عرضه کننده آنها و دیگر مشخصات در حوزه مد و لباس است.

این نمایشگاه در بالاتر از میدان ولی عصر(عج)، نبش کوچه ناصر میزبان بازدیدکنندگان است.
https://taghribnews.com/vdcewz8v.jh8xzi9bbj.html
مرجع : روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی