تاریخ انتشار۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : 165320
ظریف در نشست وزیران امور خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد:

زمان آن رسیده مرتکبین جنایت ها در غزه به میز محاکمه کشیده شوند

وزیر امور خارجه گفت: زمان آن رسیده مرتکبین جنایت ها در غزه به میز محاکمه کشیده شوند و این کار تنها با اقدام مشترک عملی می شود.
زمان آن رسیده مرتکبین جنایت ها در غزه به میز محاکمه کشیده شوند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمدجواد ظریف" روز دوشنبه در نشست وزیران امور خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد برای رسیدگی به وضعیت غزه که هم اکنون در هتل آزادی تهران در حال برگزاری است، افزود: باید همدردی و احساس غرور مشترکمان را در قبال مقاومت مردم فلسطین اعلام کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: بسیار قاطعانه از مردم و رهبری مشترک فلسطین حمایت می کنیم.

ظریف با بیان اینکه همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام می کنیم ادامه داد: همچنین با بازماندگان خانواده کشته شدگان این جنگ که در چند هفته گذشته مورد اصابت موشک های رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند همدردی خود را اعلام می کنیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: احساس غرور مشترک خود را در قبال مقاومت بسیار خوب مردم فلسطین اعلام می کنیم.

ظریف با بیان اینکه جنایت علیه مردم غزه و جنایت علیه کودکان، زنان و سالمندان و تمامی آنچه که در این مدت انجام شده است جنایت جنگی و علیه بشریت محسوب می شود، اظهار داشت: زمان آن رسیده است که مرتکبان این جنایت به میز محاکمه کشانده شوند و این در یک اقدام مشترک انجام شدنی است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه قاطعانه باید از ملت فلسطین و رهبریت مشترک آن حمایت کنیم، افزود: این موضوع برای ایجاد صلح پایدار و خاتمه دادن به حملات وحشیانه اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم غزه باید این حق را داشته باشند تا از کمک های انسان دوستانه برخوردار شوند، گفت: کشاورزان غزه باید کار کشاورزی خود را ادامه دهند و براساس تجربیاتی که در هفته های گذشته داشته ایم افرادی هنوز متوجه نبودند که زندگی عادی در غزه وجود ندارد.

رییس دستگاه دیپلماسی افزود: مرزها بسته شده و مردم بیکار شده اند و با گذشت یک ماه می توانیم با اعلام آتش بس مجددا حیات را تا حدودی زنده کنیم و از مردم بی دفاع فلسطین دفاع کنیم.
https://taghribnews.com/vdcewn8z7jh8pxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی