تاریخ انتشار۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 49002

محکومیت ۲۱ فعال مخالف خاندان آل‌خلیفه

دادگاه امنیتی بحرین ۲۱ نفر از فعالان حقوق بشر این کشور را به اتهام خراب‌کاری و تلاش برای براندازی حکومت آل‌خلیفه محاکمه کرد.
محکومیت ۲۱ فعال مخالف خاندان آل‌خلیفه
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا):‌ دادستان نظامی عمومی بحرین روز یک‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت، هفت نفر از این فعالان دستگیر شده را به طور غیابی، به تشکیل یک سازمان تروریستی با هدف سرنگونی حکومت پادشاهی در این کشور متهم کرد .

گفتنی است در میان اسامی متهمان نام رهبران حزب "وعد"، حزب مخالف "حق" و جریان اسلامی الوفا به چشم می‌خورد. همچنین، قرار است جلسه بعدی دادگاه برای رسیدگی به اتهامات این فعالان بحرینی روز ۲۲ اردیبهشت برگزار شود.
در همین حال، یکی از فعالان حقوق بشر به نقل از یکی از نمایندگان دولت گفته است که این اتهامات مجازات اعدام را به دنبال خواهد داشت.

بحرین از ۱۴ فوریه صحنه اعتراضات گسترده مردمی علیه حکومت ۴۰ ساله خاندان آل‌خلیفه و اقدامات خشونت‌آمیز رژیم منامه برای سرکوب تظاهرکنندگان بوده است.

عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی نیز با هدف کمک به نیروهای بحرین و خاندان آل‌خلیفه در سرکوب انقلابیون، به این کشور نیرو اعزام کرده‌اند.
رژیم بحرین با پشتیبانی نیروهای سعودی در چند هفته گذشته همچنین برای سرکوب مخالفت ‌و اعتراضات، به ده‌ها مدرسه، قبرستان، مسجد و دیگر مکان‌های مقدس حمله و آن‌ها را ویران کرده است.
لازم به یاد آوری است كه در جریان سرکوب‌های خونین بحرین تاکنون ده‌ها تن از جمله شماری از فعالان حقوق بشر و همچنین شماری از زنان، کشته، مفقود، شکنجه یا زندانی شده‌اند.
https://taghribnews.com/vdcew78e.jh8o7i9bbj.html
مرجع : پرس تي وي
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی