تاریخ انتشار۱۶ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : 89288

بازگشایی دانشگاه اسلامی الزیتونه تونس

دانشگاه الزیتونه که روزگاری از مساجد بزرگ اسلام محسوب می شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاههای جهان اسلام است، بازگشایی شد.
بازگشایی دانشگاه اسلامی الزیتونه تونس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، با حضور اهالی شهر "العتیقه"در تونس و با دستور قضایی دادگاه تونس، قفل درب های مرکز هیئت علمی دانشگاه الزیتونه باز شد.

این در حالی است که در زمان حکومت رژیم سکولار در تونس یعنی الحبيب بورقيبة وزين العابدين بن علي این دانشگاه که از ۱۳۰۰سال پیش تاکنون به ارائه دروس دینی و علمی می پرداخت، در ارائه فعالیت های دانشگاهی محدود بود.

دانشگاه الزیتونه به عنوان نخستین دانشگاه اسلامی، زمانی که مسجد بود چندان مشهور نبود، اما هنگامی که فعالیتهای علمی، فرهنگی و تدریس علوم اسلامی در آن راه یافتند، به شهرت فراوانی رسید. به گونه ای که اینک پس از گذشت ۱۳ قرن متوالی و به عنوان قدیمی ترین دانشگاههای اسلامی فعالیت می کند .

از آنجایی که دین اسلام دارای قوام و ثبات بسیاری است، دانشگاه الزیتونه به عنوان دانشگاهی اسلامی، به توسعه علوم اسلامی طی قرنهای متمادی و تحقیقات علمی و اجتهادات دینی پرداخته است، به گونه ای که یکی از پایه های اصلی آن گفتگوی بین ادیان، تمدنها و فرهنگها به شمار می رود.

گفتنی است که این دانشگاه پرورش دهنده اندیشمندان مشهور و برجسته ای بوده که از آنها می توان به ابوالقاسم شابی از نویسندگان برجسته ادبیات، عبدالعزیز ثعالبی از انقلابیان و همرزمان محمد عبده و رشید رضا، عبدالرحمان بن خلدون از اندیشمندان معروف، طاهر حداد از نویسندگان مشهور تونس در این دانشگاه به تحصیل علم پرداختند، اشاره کرد .
https://taghribnews.com/vdcevw8v.jh8ovi9bbj.html
مرجع : وکالات
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی