تاریخ انتشار۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : 76228
امام جمعه موقت تهران:

9 دی روزی تاریخی و ماندگار در تاریخ کشور و از ایام الله

آیت الله جنتی گفت: مردم در ۹ دی در حرکتی چند ساعته، همه آتش فتنه را خاموش کردند و این روز، روزی تاریخی و ماندگار در تاریخ کشور و از ایام الله است.
9 دی روزی تاریخی و ماندگار در تاریخ کشور و از ایام الله
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، آیت الله جنتی در خطبه نخست نمازجمعه این هفته تهران با تشریح ابعاد مختلف عواقب انسان های صالح و غافل به نقش شیطان در دوری انسان ها از ذات الهی اشاره کرد و گفت: شهوات و نفس اماره انسان را محاصره می کند و در این صورت راه جهنم به حقیقت باز می شود که البته خدای مهربان آن را نمی پسندد.

وی مأموریت پیامبران را در راهنمایی و هدایت بشر، زمینه بیداری فطرت های پاک دانست و گفت: مردمان صالح که همواره جزء اقلیت هستند، به خواست انبیاء همیشه لبیک می گویند.

آیت الله جنتی به چگونگی مواجهه انسان های فاسد در رویارویی با پیامبران اشاره کرد و گفت: کسب قدرت برای جهاد مسلحانه درمقابله با زورگویان راهی است که خداوند برای دفاع گذاشته است.

امام جمعه موقت تهران به تشریح جهاد دفاعی و جهاد ابتدایی پرداخت و گفت: نباید از جهاد ابتدایی فاصله گرفت و صدای توحید را به گوش دیگران نرساند.

وی با ابراز تأسف از عده ای که مرعوب ‌فرهنگ غرب شدند، افزود: این عده معتقدند که جهاد ابتدایی وجود ندارد و فقط باید در جهاد دفاعی در مقابله با شروع کنندگان جنگ به پا خاست.

آیت الله جنتی همچنین در تشریح آیه در دین هیچ اجباری نیست، گفت:‌ البته دین اکراه بردار نیست بلکه امری قلبی است و نمی شود در قلب کسی با زور و اجبار ایمان را وارد کرد، بر این اساس عده ای که منافع دارند و از خواسته های نفسانی نمی توانند بگذرند در مقابل خواست الهی می ایستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تلاش امیرالمومنین(ع) برای مهلت دادن به مردم در جنگ صفین تصریح کرد: تا آنجایی که چاره باشد باید با چراغ هدایت مردم را به دین دعوت کرد، چرا که مسلک و راه امیرالمومنین(ع) این راه را به ما نشان داده است. 

آیت الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: مردم در ۹ دی در حرکتی چند ساعته، همه آتش فتنه را خاموش کردند و این روز، روزی تاریخی و ماندگار در تاریخ کشور و از ایام الله است.

خطیب نمازجمعه امروز تهران گفت: مدت ها از خارج کشور برای ایجاد فتنه نقشه کشیدند و به تعبیر مقام معظم رهبری هفت هشت سال در حال کشیدن نقشه برای براندازی بودند.

آیت الله جنتی افزود: آنها به دنبال زمینه ای می گشتند و سرانجام با بهانه تقلب در انتخابات فتنه ای برپا کردند. وی با بیان اینکه این اقدام را آنان در چند کشور اجرا کرده بودند و قدرت را به دست گرفته بودند ، افزود: اینها تا آخر دنیا آدم نمی شوند عده ای مخنث آمدند و می خواهند بر بشر حکومت کنند.

خطیب نماز جمعه امروز تهران گفت: عده ای هم آمدند آگاهانه و یا غیر آگاهانه فتنه را براه انداختند و ابزار دست آنها شدند. آیت الله جنتی افزود: پس از فتنه عده ای برگشتند و به اشتباه خود پی بردند، اما عده ای گمراه ماندند.

خطیب نماز جمعه امروز تهران افزود: فتنه این وضع عجیب را به وجود آورد که در تاریخ انقلاب اسلامی بی سابقه بود و باید جواب اینها داده می شد، البته نه با تفنگ ، شلاق و حکومت نظامی بلکه می خواستیم مردم جواب آنها را بدهند.

آیت الله جنتی گفت: بدون آنکه دعوتی از مردم بشود خودشان به صحنه آمدند و به آنها گفته شد که اینها آمده اند با خدا ، امام حسین (ع) ، ارزش ها و امام (ره) طرف شده اند و به شکل علنی روزه خواری کردند ، مسجد آتش زدند و فضاحت در عاشورا به بار آوردند.

وی افزود: مردم وقتی دیدند اساس زیر سئوال رفته از هر قشری در سراسر کشور به میدان آمدند که نه برای دوست و نه برای دشمن باورکردنی نبود.

خطیب نماز جمعه امروز تهران گفت: شعارهایی که مردم در این اجتماع دادند، نشان داد که به ولایت فقیه علاقه مندند ، انقلاب و نظام را قبول دارند.

آیت الله جنتی افزود: امام حسین (ع) و خدای امام حسین کمک کرد بندگان خدا و عاشقان امام حسین(ع) به میدان آمدند و وضع آرام شد.

وی در ادامه با اشاره به چند پیام حماسه تاریخی مردم در ۹ دی گفت: همه مردم از هر قشری به اسلام ، نظام و ولایت فقیه وفادارند و در اینجا اختلافی میان آنها نیست.

خطیب نماز جمعه امروز تهران افزود: همچنین نظام ضعیف نیست که با آشوب و اغتشاش حرکت خیابانی ، کشتن ، آتش سوزی ، سردادن شعار ، جار و جنجال از پای درآید. آیت الله جنتی گفت: نظامی که ۳۲ سال روی پای خود ایستاده و دشمن را سرکوب و ناامید کرده است، برای ۴ نفر اغتشاش گر در خیابان از پا درنمی آید.

وی افزود: پیام دیگر ۹ دی بیزاری مردم از فتنه گران ، جدا شدن صف آنها با فتنه گران بود که نشان داد آنهایی که در کنار ایستاده اند از جمله نخبگان بی بصیرت و ساکتین که خداوند هدایتشان کند و همیشه دو پهلو حرف می زنند و دو دوزه بازی می کنند، از مردم نیستند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: همچنین آنهایی که با صراحت آمدند و آشوب برپا کردند از مردم نیستند و صف مردم با آنها در ۹ دی جدا شد.

آیت الله جنتی با بیان اینکه مردم همیشه در صحنه هستند و اقدام دشمن در ایجاد فتنه در سال ۸۸ آخرین اقدام دشمن نیست، افزود: در آینده هر فتنه ی اینچنینی برپا شود و هر هجمه ای به اصول و اساس جمهوری اسلامی وارد شود، مردم حضور دارند و آنها را با قدرت عقب خواهند راند.

وی گفت:‌ هوشیاری مردم در این فتنه روشن شد و مردم مردمی نیستند که با چند بیانیه و شعار گمراه شوند و در دام دشمن بیافتند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: سی سال است مردم در این راه تجربه دارند و این طور نیست که عده ای بیایند بیانیه شماره یک ، دو ، سه ، چهار بدهند و مردم گمراه شوند.

آیت الله جنتی گفت:‌ غباری برخاست و فتنه گر خواست در آن غبار به مقصد برسد، اما غبار فرو نشست و مردم هوشیار و با بصیرت این غبار را می شناسند و راه خودشان را ادامه می دهند.

وی افزود: تا مردم در صحنه هستند، انقلاب و نظام بیمه شده خدایی است. آیت الله جنتی همچنین با تسلیت سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) نمازگزاران را به استفاده از صحیفه سجادیه توصیه کرد.

وی همچنین با تبریک میلاد حضرت عیسی (ع) افزود: کسانی به عنوان پیرو این پیامبر ، بدترین جنایت ها را مرتکب شدند. وی گفت: از خداوند می خواهیم این جنایتکاران هدایت شوند.

آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به سالگرد فرمان حضرت امام (ره) برای تأسیس سپاه حفاظت از فرودگاه ها افزود: سپاه حفاظت فرودگاه توانسته است نقشه افرادی را که قصد ربودن هواپیماها را داشته اند، بر هم بزند.

وی با اشاره به دستگیری جاسوس سازمان سیا، این اقدام را به وزارت اطلاعات تبریک گفت و ادامه داد: این جاسوس طعمه خوبی است که به دست نیروهای امنیتی افتاده است و اطلاعات فراوانی دارد که باید از آن به نفع کشور استفاده شود. آیت الله جنتی گفت: آمریکایی ها از این موضوع بسیار ناراحتند و باید باشند.

خطیب نماز جمعه امروز تهران با تبریک اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها به دولت افزود: در سالروز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها هستیم و از اجرای این قانون یکسال گذشته است.

وی با بیان اینکه دولت در اجرای این قانون خوب عمل کرده است، گفت: قطعاً کار به این عظمت نمی شود بدون اشکال باشد اما باید اشکالات به ترتیب برطرف شود. آیت الله جنتی افزود: با اجرای این قانون روستایی فراموش شده پولی دریافت کرد که نان شبش را فراهم کند و شب گرسنه سر بر زمین نگذارد.

خطیب نماز جمعه امروز تهران با اشاره به اینکه یکسال از آغاز بیداری اسلامی می گذرد ، گفت: بیداری اسلامی برکات فراوانی از جمله کوتاه شدن دست دیکتاتورهای خبیث در کشورهای اسلامی داشت.

آیت الله جنتی ابراز امیدواری کرد: دیکتاتورها در یمن و بحرین هم از این کشورها بروند و قدرت مردمی در آنجا بر سر کار آید.

وی ، عقب نشینی آمریکا از عراق پس از ۹ سال با برجای گذاشتن هزاران کشته و دهها هزار مجروح از نیروهای آمریکایی را حاصل جنایت آنها در عراق دانست و افزود: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم عراق نیز در این کشور کشته و مجروح شدند و خرابی و ویرانی های زیادی بر جای مانده است.

خطیب نماز جمعه امروز تهران افزود: این اقدام آمریکایی ها جز رسوایی و محکومیت چیزی در پی نداشت و آنها ناچار شدند با خفت و خواری سرشان را به زیر بیاندازند و از کشور خارج شوند.

وی با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام نیز افزود: ۷ دی سالروز فرمان امام(ره) مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی بود که با تشکیل این نهضت ۴۷ درصد مردم در کشور باسواد بودند، اما امروز ۸۷ درصد باسواد در کشور وجود دارد.

خطیب نماز جمعه امروز تهران گفت: ۲۷ آذر سالروز شهادت شهید مفتح که پایه گذار وحدت حوزه و دانشگاه بود ، است. آیت الله جنتی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه بسیار مناسب است و در صورتی که افزایش یابد تحولی در علوم انسانی برقرار خواهد شد.

آیت الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه فردا آغاز نام نویسی دوره نهم مجلس شورای اسلامی است، افزود: مجلس محل قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است و مسئولیت سنگینی دارد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: مجلس شورای اسلامی محل ارتباط مردم با نظام است و نمایندگانی که به مجلس راه می یابند واسطه مردم با نظام هستند؛ پیام مردم را در دست دارند و در مواقعی پیام نظام را نیز به مردم می رسانند.

آیت الله جنتی گفت: از این رو، مجلس اهمیت فوق العاده ای دارد و باید برای آن حسابی باز کرد.

وی گفت: نمایندگانی که به مجلس راه می یابد باید مجلس را به مکانی تبدیل کنند که مدرس می خواست یعنی ضد استکباری ، مردمی ، علاقه مند به ارزشها و مجلسی که امام (ره) و ولایت فقیه را قبول دارد و نمایندگان آن عامل به احکام اسلامی باشند.

خطیب نمازجمعه تهران با توصیه هایی به ثبت نام کنندگان در انتخابات نهمین دوره مجلسی شورای اسلامی افزود: کسانی که می خواهند ثبت نام کنند قانون را مطالعه کنند و در صورت نداشتن شرایط ماده ۲۸ قانون انتخابات، ثبت نام نکنند.

آیت الله جنتی گفت: بالاخره قانون حاکم است و اجازه نمی دهد این افراد به مجلس بیایند.

وی افزود: چنین افرادی آبرو و حیثیت خود را می برند و مردم ، وزارت کشور و شورای نگهبان را معطل می کنند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: افرادی که صلاحیت دارند، حتماً بیایند و چنین افرادی برای حضور در انتخابات تشویق شوند.

آیت الله جنتی افزود: ممکن نیست، چنین افرادی رد صلاحیت شوند، شاید جایی اشتباه شود اما خودشان از خودشان دفاع کنند. وی گفت: افراد اجازه اعتراض دارند و می توانند دلایل خود را ارایه کنند و پذیرفته نیز می شود.

آیت الله جنتی با بیان اینکه حضور اکثریت مردم در انتخابات اهمیت دارد، افزود: دشمن سعی می کند، کاری کند تا مردم انتخابات را تحریم یا حداقل آنان در انتخابات شرکت کنند.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: دشمن می خواهد مانند انتخابات ریاست جمهوری، در این انتخابات نیز که با حضور حداکثر مردم برگزار می شود مساله تقلب را مطرح کند که ما باید نقشه آنان را کور کنیم.

آیت الله جنتی افزود: با حضور در انتخابات هم باید آرای بالایی در صندوق ریخته شود و هم مجلس با آرای بسیار بالا تشکیل شود تا بتواند خدمت کند.
https://taghribnews.com/vdcevw8f.jh8pwi9bbj.html
مرجع : IRIB
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی